הרב ריסקין במירוץ
הרב ריסקין במירוץצילום: אבי גנץ

ראש מוסדות "אור תורה סטון", הרב שלמה ריסקין, השתתף ביום שישי האחרון במרתון ירושלים, יחד עם עשרות בני נוער בעלי צרכים מיוחדים.

התלמידים שהשתתפו במרתון באים מתוכנית "דרכנו" של מוסדות אור תורה סטון. התלמידים מגיעים לארץ ממדינות שונות ברחבי העולם לתוכנית חד שנתית.

הנערים והנערות, השתתפו במקצה באורך עשרה קילומטר וכולם הצליחו לסיימו כאשר חלקם נעזרים בקביים ובחבריהם.

בסיום המרוץ המרגש, קבלו הנערים מדליות בקו הסיום, "אני מרגישה אושר וסיפוק שלא וויתרתי ואף עברתי את קו הסיום, שם קיבלתי מדליה כמו כולם. אני רציתי להפתיע את כולם והראיתי שאני יכולה", אמרה בסיפוק הנערה ליבי שניאורסון, בעלת תסמונת דאון.

יש לציין כי התוכנית היחודית אותה מנהלת הגב' אילנה גולדשיידר, מקבילה לתוכנית החד שנתית איתה מגיעים סטודנטים יהודים מחו"ל שעושים שנה של לימודים והתנדבות בישראל כאשר חלקם בוחרים להישאר ולהשתקע בארץ.

הרב ריסקין שראה, כי לא קיימת תוכנית לבני נוער בעלי צרכים מיוחדים, הקים יחד עם גולדשיידר את תוכנית "דרכנו", וכך נערים ונערות יהודים, המתמודדים עם תסמונת דאון, ניוון שרירים, תסמונת אספרגר, אוטיזם ובעלי עיכוב התפתחותי, מגיעים לשנה ללימודים והכרות עם ארץ ישראל וללמוד כיצד לחיות בצורה עצמאית.

הרב ריסקין הוסיף בהתרגשות "אני גאה בתלמידי 'דרכינו', הייתה בירושלים אווירה מיוחדת. לראות התלמידים משתתפים במירוץ בעיר הקודש, כאשר חלקם עושים זאת עם הקביים ומתמודדים עם בעיות לא פשוטות, וזה מאוד מרגש".

עוד הוסיף הרב ריסקין כי "זאת המטרה של אור תורה סטון, להנגיש ולהביא את היהדות לכולם. גם לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, יש היום מענה ואפשרות שלא הייתה בעבר, להגיע לארץ ולהשתתף בפעילויות כמו כולם וזה מחמם את הלב לראות אותם כחלק מההוואי הישראלי בכל פעם מחדש".