יריד בקידה
יריד בקידהפנימה

בישוב קידה הנמצא בגוש שילה שבחבל בנימין יערך ביום שישי הקרוב יריד מיוחד במינו, בשיתוף תיירות בנימין, המתנ"ס והמועצה המקומית.

ביריד ימכרו מוצרים שונים ומגוונים שמיוצרים על ידי אמנים מתושבי הישובים, בנוסף לאטרקציות ופעילויות.  

מענית רבינוביץ, אמנית בזכוכית ויוזמת היריד, מספרת כי "מטרת היריד היא להעצים את האיזור ואת הישוב קידה , את הצד החיובי והיוצר. לפעמים שומעים על קידה בהיבטים קצת פחות טובים וניסינו לחשוב איך לעלות את הצד הטוב והיפה, וכך התגבש הרעיון ליריד שנקרא- 'אומנות, טעם, אדמה' .

היריד הוא יוזמה ישובית, והרעיון שעומד מאחוריו הוא להביא אנשים מבחוץ לבקר בקידה,  כמו גם להעצים את היוצרים שחיים בישוב- דוגמת סטודיו נול המייצר מטפחות ואקססוריז, עדי בן ישי שמכינה תמונות ממוסגרות מבד, ועוד יוצרים מקומיים רבים - גנן, מאפרת, קרמיקאית, צלמות".

"האירוע מחולק לשלושה חלקים" מסבירה מענית "בסטודיו שלי בו אני עובדת בשיטת פיוזינג- התכה בזכוכית- יהיו הדגמות פעילות, כשברחבת הסטודיו יוצבו דוכנים של האמנים המקומיים.

אזור נוסף יתפקד כבית קפה בוטיק, ברמה גבוהה ומקצועית, אותו יתפעלו מספר נשים מקידה. בנוסף יתקיימו סיורים מודרכים על ידי נתנאל אלינסון, מדריך טיולים מוכר ומחבר ספרים רבים ביניהם 'המדריך למטייל בשומרון'  שיצא לאחרונה ותושב המקום גם הוא.

ההדרכה תכלול סיור רגלי, רכב ספארי מלווה בהסברים, טיולי אופניים, ולמי שרוצה לשמוע יותר וללכת פחות- תצפית פנורמית הכוללת הסברים על  ההיסטוריה בקידה ועל הנוף המיוחד- הרי הגלעד ובקעת הירדן".

מענית מוסיפה ואומרת כי " לאחרונה עלתה קידה לכותרות בעיקר בנושא ההרס הכואב בבית משפחת  קייזלר, אבל אנשים ששומעים על כך לא יודעים שקידה הוא ישוב של למעלה מחמישים משפחות שחיות חיים טובים ונורמלים, בשמחה ובשיתוף פעולה מדהים, וזה הרושם שאנחנו רוצים שייאר מהמקום הזה.

אנחנו מצפים שיגיעו הרבה אנשים ביום שישי והיריד יהפך למסורת."

לרכישת מנוי לפנימה לחצי כאן