יעלון למתגייסים חרדים: לא מאמין בגיוס בכפייה

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ביקר הבוקר (חמישי) בבסיס מיט"ב, בסיס הקליטה והמיון של צה"ל, ושוחח עם צעירים חרדים שהתגייסו היום, רובם המכריע לשרת כלוחמים בגדוד "נצח יהודה" של חטיבת כפיר.

במהלך הביקור קיבל שר הביטחון סקירות מראשי אגף כוח האדם וממפקד זרוע היבשה אודות מגמות גיוס החרדים לצה"ל.

בשיחתו עם החיילים המתגייסים אמר שר הביטחון יעלון, "אני שמח להיות כאן, משום שאני מכיר את הנח"ל החרדי מאז תחילתו. הייתי אלוף פיקוד מרכז ב-1999, כשהגיעה המחלקה הראשונה לפיקוד, שהפכה לפלוגה, שהפכה אחר כך לגדוד ועכשיו אנחנו מדברים על פתיחת גדוד שני".

"רק לאחרונה, באותו מבצע בג'נין שבו כוח ימ"מ הרג מחבל שהתכוון לבצע פיגועים קשים כנגד אזרחים במדינת ישראל, גדוד 'נצח יהודה' השתתף במבצע הזה ועשה עבודה מעולה, כמו שעשה עבודה מעולה בלא מעט מקרים בשנים האחרונות, בעיקר במלחמה בטרור בגזרת יהודה ושומרון", הוסיף יעלון.

"הגדוד הוא ייחודי, משום שהוא גדוד ששומר על אורח חיים חרדי וזה חשוב לנו לשמור את זה כך, בעיקר כדי לאפשר לנוער חרדי להתגייס לצבא. אני קורא לזה בכוונה 'לאפשר' משום שאני מכיר היטב את האתגר של לגייס צעירים חרדים לצבא. אני לא מאמין בכוח ובכפייה", הדגיש יעלון.

"לצערנו במציאות הישראלית לעיתים צעיר חרדי שהולך להתגייס גם חווה חוויות לא נעימות בבית, עד כדי נתק מהמשפחה, וחלק משרתים כחיילים בודדים כתוצאה מזה. גם זה אתגר שהוא ייחודי רק לכם. גם פה, גם בגדוד וגם בצבא בכלל יודעים לעזור, לעטוף, לטפל ולעשות את השירות כמה שפחות קשה כתוצאה מהמציאות הזו", ציין יעלון.

יעלון הזכיר, כי "החלטנו גם אחרי חקיקת החוק שתמיד יהיו אותם אלו שיישארו ללמוד, עילויים, מתמידים. המספר שלהם מוגדר כ-1800. איני יודע כמה נצטרך באמת לשמר, אולי פחות, אולי יותר. איני יודע. נתקדם עם יישום החוק ונראה איך אנחנו עומדים ביעדי הגיוס שהולכים וגדלים במגזר החרדי משנה לשנה, וגם מאפשרים לשמור על דרך לימוד התורה".

"זו הדרך שבחרתם, דרך חשובה, דרך שתתרמו בה, קודם כל בשנים הקרובות לביטחון, ועל זה אני רוצה לברך אתכם, וגם להביע הערכה ולאחל לכם הצלחה. אז לא אגיד לכם שפשוף קל ונעים, השפשוף הוא לא קל ולעיתים הוא לא נעים אבל שתעמדו במשימות הצלחה רבה", חתם יעלון בברכה.