סוריה
סוריהרויטרס

ארגון ג'בהת אל-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעידה, העלה ליוטיוב את סרטון הווידאו המתעד את ההכנות ליציאתו של אחד מפעיליו לפיגוע התאבדות בישוב עדרא ממזרח לבירה דמשק במסגרת מבצע שהביא לכיבוש עמדות הצבא הסורי וללקיחה בשבי של חיילים וקצינים מצבא סוריה.

המחבל המתאבד צולם עם אביו ואימו סמוך לנגמ"ש התופת שעליו הועמסו חביות מלאות בחומר נפץ במשקל של מספר טונות. אימו של המחבל, הלבושה בניקאב שבו רק חריץ לשתי עיניה, תמכה ביציאתו של בנה לפיגוע ההתאבדות בציינה, כי היא הגיעה ללוות אותו לחתונתו עם העלמות שחורות העין המחכות לו בגן העדן. היא המליצה לאימהות אחרות ללכת בדרכה.

האב אמר, כי פעולת ההתאבדות היא למעשה חתונה וציות לדבר אללה המזכה את מבצעה למפגש עם אללה. הוא הביע תקווה, כי אללה יכיר בקורבן שלהם וימחול להם. הוא המליץ לכל האבות שלא למנוע מבניהם לצאת לג'יהאד והזכיר להם, כי למוסלמי הנופל חלל בדרכו של אללה זכות ללמד סנגוריה אצל אללה על 70 מבני משפחתו על מנת שיזכו אף הם להיכנס בשערי גן העדן.

עוד אמר האב, כי על פי האסלאם אין לדבוק בחיי העולם הזה, אלא לשאוף להגיע לחיי העולם הבא ולגן העדן, שבו מובטח למאמינים גמול על מעשיהם. הוא ביקש מאללה שיצליח את דרכו של בנו לקראת יציאתו לפעולת ההתאבדות.

המחבל המתאבד שיבח את הוריו על החינוך שהעניקו לו ועל שהכשירו אותו לרגע היציאה לפעולת ההתאבדות במסגרת הג'יהאד. הוא סיפר, כי אחיו לחמו באפגניסטן, אח אחד נהרג בעיראק ואח אחר בסוריה. לדבריו, אין הוא חש פחד, שכן הפחד היחיד שלו הוא מאש הגיהנום. בכל מהלך הסרטון אין האב, האם והבן מביעים רגש של צער, לא ניכר שקולם נשבר ולא נשמע קול בכי.