בלאט.
בלאט.צילום: פלאש 90

חם בתל אביב. לאחר שלושה הפסדים של הקבוצה הצהובה של העיר, יש כאלה שכבר מחפשים מאמן חדש.

פתאום דייוויד בלאט לא מתאים לקבוצה. זה כבר זמן מה שהיחסים בין בלאט לבין הנהלת הקבוצה אינם על מי מנוחות, מי שהרגיע את הרוחות עד עכשיו ושמר על יציבות בקבוצה היה שמעון מזרחי. והערב (שני) לאחר הפסד נוסף של הקבוצה, הרביעי ברצף, לא בטוח יצליח להציל את בלאט מפיטורים.

מכבי חיפה של העונה היא לא אותה מכבי חיפה של לפני שנה, זאת שזכתה באליפות המדינה אחרי שניצחה בגמר את מכבי תל אביב החזקה.

תל אביב כבר הספיקה מאז אותו משחק גמר לנקום בחיפה על אובדן האליפות, והערב נפגשו השתיים במסגרת מחזור 25 בליגת ווינר סל.

מכבי תל אביב הייתה חייבת את הניצחון הערב בכדי להישאר קרובה וצמודה להפועל ירושלים בטבלת הליגה, כשנשארו עוד ארבעה מחזורים בלבד לסיום העונה ולתחילת הפלייאוף. מכבי הגיעה חבולה למשחק לאחר שהפסידה כבר בשלושת המשחקים האחרונים שלה - שני הפסדים ביורוליג לפרטיזן וריאל, ועוד הפסד צורם וכואב במיוחד בליגת ווינר, בשבוע שעבר, להפועל ירושלים. 

אצל חיפה, עידו קוז'יקרו חגג 400 הופעות במדי ליגת ווינר סל, ונערך לכבודו לפני המשחק טקס מכובד בהשתתפות שחקני עבר ומאמנו בעבר, דיוויד בלאט. כנראה שקוז'יקרו התרגש מאוד מהאירוע, זאת הסיבה אולי שסיים את המשחק עם ארבע נקודות בלבד.

המחצית הראשונה התאפיינה בהרבה איבודי כדור של שני הצדדים ומשחק מבולגן. חיפה ניצלה את הבלאגן והחולשה של היריבה מתל אביב להפרש של שמונה נקודות בסוף הרבע הראשון, כשמכבי תל אביב קולעת רק 10 נקודות ברבע. גם הרבע השני נפתח באיבודי כדור רבים (חמישה איבודי כדור ברציפות של חיפה), אבל מכבי תל אביב הצליחה להתעורר ראשונה ובזמן, וקיזזה עד מרחק של נקודה אחת בלבד את ההפרש בינה לחיפה.

הרבע השלישי גם הוא היה כולו צהוב, שמכבי הצליחה לברוח לחיפה וסיימה את הרבע ביתרון 10 נקודות - 40:50. חיפה עם יבזורי ודונטה סמית' הצליחה לחזור מהקרשים ברבע הרביעי, ולא סתם חזרה. כזו שהביאה אותה לנצח את המשחק בהפרש של שתי נקודות, זאת לאחר שדווין סמית', שחקנה של מכבי תל אביב, פיספס זריקה שיכלה לכפות הארכה בין הקבוצות. בסיום: 68:66 לחיפה, הפסד רביעי ברציפות למכבי תל אביב.