מפגינים מול בית השלום, השבוע
מפגינים מול בית השלום, השבועצילום: רומן לוזובסקי

כ-20 מפגינים פלסטינים ופעילי שמאל קיצוני הגיעו השבוע עם מצלמות ודגלי אש"ף לבית השלום בחברון וניסו לעורר פרובוקציה ועימות עם התושבים היהודים וחיילי צה"ל.

להפתעתם, לאחר כחצי שעה מתחילת ההפגנה, הגיעו מספר שכנים ערבים המתגוררים בסמוך וסילקו אותם בטענה כי המפגינים מפריעים למנהל חיים התקין ששורר במקום.

"כבר תקופה לא קצרה יש כאן שקט ודו קיום בין התושבים היהודים לפלסטינים וההפגנה הזאת מזיקה אך ורק לשכנים המתגוררים בסמוך שרוצים כבר שקט", אמר תושב ערבי שביקש שלא להזדהות בשמו.

ראש המועצה, מלאכי לוינגר, אמר כי "ברור לנו שמי שפוגע במרקם החיים הרגיש באזור, הם האנרכיסטיים ופעילי השמאל שהשלום כלל לא מעניין אותם, ובפעילותם הם מחבלים באורח החיים התקין בקרית ארבע חברון ובמקומות נוספים".

"עוד הוסיף לוינגר כי "חייבים לזכור שהמפגינים פורעי חוק לאחר שבית המשפט העליון אמר את דברו ואישר את מה שידענו כבר מספר שנים, שמכירת הבית הייתה חוקית ולכן כל ניסיון מצידם להבעיר את השטח חייב להיפסק מיידית ויש למצות עימם את הדין.

סילוקם של האנרכיסטים על ידי התושבים הערבים", הוסיף לוינגר, "מוכיח שגם התושבים באזור מבקשים לחיות בשקט ובשלווה, והדבר אפשרי בהחלט". לוינגר הביע תקווה כי בקרוב יחל אכלוסו של הבית לאחר שיינתן אישור משר הביטחון, משה (בוגי) יעלון.