חזרו לנצח ולחייך.
חזרו לנצח ולחייך.עודד קרני

נתנו רייס. בעולם מסתובבת אימרה ידועה: הקבוצות הגדולות באמת, אלה בעלות האופי החזק, מתגלות דווקא ברגעים הקשים - ברגע האמת, כשהן עם הגב לקיר. אתמול בערב הוכיחה מכבי אלקטרה תל אביב כי היא אחת הקבוצות החזקות העונה ביבשת האירופית, כשניצחה את באיירן מינכן הגרמנית בביתה, בתוצאה 92:94. קל זה לא היה.

מכבי הגיעה למשחק כשהשחקנים והצוות המקצועי יודעים כי ניצחון שלהם והם בשלב הבא, במידה של הפסד הצהובים היו חייבים לנצח בשבוע את צסק"א מוסקבה החזקה עם אטורה מסינה בהיכל נוקיה, משימה כמעט בלתי אפשרית העונה. בנוסף, הפסד חמישי ברציפות היה גומר את ההתקשרות בין דייויד בלאט מאמן הצהובים למועדון מתל אביב, עוד בטרם סיום העונה.

מכבי פתחה את המשחק חזק, אבל מנגד הגרמנים תפסו יום מטורף וכל זריקה לסל שלהם הייתה בינגו. הצהובים לא ויתרו, ובעזרתם האדיבה של דייויד בלו וטייריס רייס הצליחו לסיים את הרבע הראשון בשיוויון 32:32. הרבע השני היה רבע מלא תהפוכות, בהתחלה הייתה זו באיירן המקומית שהובילה, ומיד לאחר מכן התעוררו היקמן טיוס ואוחיון והציגו רבע שני מלא הקרבה ולחימה, שבסיומו ירדו הקבוצות להפסקה בתוצאה 58:54 לבאיירן.

היקמן המשיך את היכולת הנפלאה שלו מהרבע השני, וכמעט לבדו שמר את מכבי בתמונת ניצחון. בסיום הרבע השלישי הצליח היקמן להפוך את התוצאה בעזרת שתי שלשות משנות מומנטום שקלע, בסיום הרבע השלישי הייתה התוצאה 71:74 למכבי.

אם חשבתם שפה נגמר הסיפור, כנראה שכחתם שמדובר במכבי של העונה ולא בזאת של לפני כמה שנים. העונה מכבי הוכיחה כי היא יודעת לבעוט בדלי בצורה מעוררת כבוד, לאחר שהפסידה כבר כמה משחקים למרות שהובילה לקראת סיומם. מכבי הגיעה לרבע הרביעי והמכריע חדורת רוח קרב, כשנראה היה שהשחקנים מרגישים את גבם לחוץ על הקיר ויודעים כי הפסד ברבע הרביעי יגמור להם את המשך ההתמודדות באירופה העונה. גיא פניני נזכר לבוא לעבודה, ובכמה שלשות מכריעות שלו והגנה חזקה הצליח לגרום להפרש הגדול במשחק, 11 נקודות. אבל מכבי כמו מכבי, בעטה בדלי שוב. למזלה הפעם היא פספסה רק בקצת.. הגנת הצהובים שדמתה למסננת אפשרה לגרמנים לחזור למשחק וגרמה ללחץ רב וחוסר בזרימת דם לפניו של מאמן הקבוצה דייויד בלאט. טייריס רייס, ששיחק בקבוצה הגרמנית אשתקד, הרגיש בבית ונתן ניצחון חוץ גדול על באיירן. ניצחון ששווה כרטיס לשלב ההצלבה, בו יפגשו השחקנים את מילאנו האיטלקית.

דייויד בלאט ממשיך בקבוצה, לפחות בינתיים.

הניצחון הצהוב הקנה לקבוצה באופן סופי ומעשי את הכרטיס להצלבה, כאשר בשלב ההצלבה תפגוש מכבי את ארמאני מילאנו החזקה. גם זה לא יהיה קל.