בלאט
בלאטצילום: פלאש 90

אחרי עונה שלמה של עליות וירידות, ניצחונות והפסדים, שמועות וחששות, ובעיקר ניסיון להבין האם יש סיכוי לפיינל פור וגביע או שמא לא, נגמרו להם החישובים וההערכות. מכבי תל אביב תשחק בשלב ההצלבה.

המנצחת בשלב ההצלבה תעפיל אל חצי גמר הפיינל פור, שיתקיים השנה במילאנו, בירת איטליה.

הקבוצה שתעמוד בפני מכבי תל אביב בדרך אל היעד הנכסף, תהיה לא פחות מאשר ארמאני מילאנו האיטלקית, שבאולמה הביתי יתקיים אירוע הפיינל פור היוקרתי.

מילאנו לא תעשה חיים קלים לבלאט ושחקניו, שכן הפיינל פור יהיה בביתם לעיני עשרות אלפי אוהדיהם במידה שיעלו, לא משהו שבמילאנו מוכנים לוותר עליו.

אז בואו נכיר מקרוב את הקבוצה והשחקנים המנוסים. מכבי, תעקבי ותראי:

קצת רקע. ארמאני מילאנו התחילה לשחק בשנת 1936 ונקראת על שמו של הספונסר הראשי והבעלים של הקבוצה האיטלקית ממילאנו, ג'ורג'יו ארמאני - מעצב על וידוע מאוד מאיטליה. בשנות ה80 של הקבוצה, זכתה הקבוצה במספר תארים רב, ובעיקר בשני גביעי אירופה לאלופות (גביע יורוליג היום), ברציפות. מילאנו זכתה בשנים 1987 ו- 1988 בגביע אירופה לאחר שגברה על לא אחרת מאשר מכבי תל אביב, בשני הגמרים השונים.

משנת 1996 לא זכתה מילאנו באף תואר אירופי ושאינו אירופי, מי ששלטה בכדורסל האיטלקי הייתה סיינה דווקא. היום עושה רושם שמילאנו בדרך לזכות בתואר האליפות במדינה שלה, אחרי 18 שנה שלא זכתה בתואר האליפות. גם ביורוליג עושה מילאנו עונה יפה בהחלט. שלשום ניצחה הקבוצה מבירת האופנה את ברצלונה החזקה, והייתה לקבוצה הראשונה שמנצחת את ברצלונה בטופ 16, ועוד בהפרש של 28 נקודות. מדהים. בנוסף, מילאנו סיימה את שלב הטופ 16 במקום השני והמכובד בבית שלה, לאחר ברצלונה ולפני אריות אירופה כמו אולימפיאקוס האלופה המכהנת, פנאתינייקוס היוונית שלעולם לא מרימה ידיים, ופנרבחצ'ה אולקר הטורקית אותה אימן ובנה ז'ליקו אובראדוביץ' גדול המאמנים באירופה.

לוקה באנקי הוא מאמן האיטלקים, ולכבוד כך שהאירוע הגדול יתקיים השנה באולמה הביתי של הקבוצה, באנקי קיבל ארנק פתוח ובנה את קבוצתו כמו שרק רצה. כל מה שביקש קיבל.

הכוכב הגדול והבלתי מעורער של הקבוצה הוא קית' לנגפורד, שחקן מכבי תל אביב עד לפני שנה. לנגפורד מוביל את קלעי הקבוצה עם ממוצע של 17.4 נקודות למשחק. לנגפורד פצוע מעט, אבל יספיק להחלים עד למשחק מול מכבי, שיתקיים ב15 באפריל. עוד שחקן שעבר במחוזות הליגה הישראלית ומשחק אצל האיטלקים הוא סמארדו סמואלס, ששיחק בעונה שעברה בהפועל ירושלים, ומעמיד העונה ממוצע של 9.6 נקודות למשחק.

גם מדניאל האקט, אותו רצתה מכבי בחלון ההעברות האחרון ובחודשי הקיץ הרבים, תצטרך מכבי להישמר. שחקן אדיר עם פוטנציאל גבוה.

שמות נוספים אותם יצטרכו שחקני מכבי ממחר להתחיל להכיר, הם: דייויד מוס שקולע מחוץ לקשת, כריסטיאן קאנגור - גבוה בעל יד נדירה מהשלוש שמספקת לו 40 % מהשלוש,  אלסנדרו ג'נטילה הוא השחקן החם של הקבוצה והוא בעצם האיש של המאמן על המגרש. ואחרון חביב הוא קרטיס ג'רלס ששיחק כבר בעבר מול מכבי תל אביב.

הרכב חזק ומאיים, אבל ביום טוב - אפשר לראות את מכבי מנצחת. עכשיו לעבודה.