בקבוק תבערה
בקבוק תבערהרויטרס

עליית מדרגה נוספת. ערבים יידו הערב (מוצאי שבת) ארבעה בקבוקי תבערה לעבר מועדון לריקודים סלונים ברח' בר כוכבא בגבעה הצרפתית.

אחד הבקבוקים התלקח בחצר. בסריקות שערכה המשטרה נעצרו 3 ערבים החשודים במעורבות במעשה.

שוטרי מחוז ירושלים מודעים למצב הביטחוני בשכונה ואף הגבירו לאחרונה את הסיורים באזור. גם ראש העיר ירושלים ניר ברקת הורה על הגברת הסיורים הביטחוניים זאת לאחר שסטודנטים באוניברסיטה העברית באזור התלוננו על התנכלויות מצד ערבים.

השבוע דווח כאן כי רפאל דילהרוזה, תושב ירושלים, שנסע לערוך קניות באזור הגבעה הצרפתית הותקף באבנים ובבלוקים על ידי ערבים תושבי הכפר עיסוואיה הסמוכה.

בשיחה עם ערוץ 7 סיפר דילהרוזה על שאירע. "נסעתי לחנות חומרי בניין שנמצאת ב'גב' של בית החולים הדסה הר הצופים. בגבול בין שתי השכונות הירושלמיות - עיסוואיה והגבעה הצרפתית. "יצאתי מהחנות, אמרתי תודה למוכרים הערבים והנחמדים, נסעתי 50 מטרים ופתאום הותקפתי במטר של בלוקים ואבנים שנזרקו על ידי נערים בני 16-17".

"אני יצאתי ללא פגע והגשתי תלונה במשטרה, חבל שהשוטר רשם שמדובר בניסיון פגיעה באדם בנתיב נסיעה... ניסו לרצוח אותי - לא פחות מזה", העיד.

בתו של דילהרוזה, העיתונאית אמילי עמרוסי, סיפרה בעמוד הפייסבוק שלה "ברוכים הבאים לסטטיסטיקה. אז אבא שלי נסע לקניות בשכונה הירושלמית הגבעה הצרפתית, ואחרי ששמע כל החיים 'מה הבת שלך עושה בשטחים' - הוא הופגז באבנים למלוא השמשה הירושלמית והלא ממוגנת שלו. בעיר הבירה שלנו. באור יום. עיר הנצח, סלע קיומנו/ הפרשנות החדשה".