ערן זהבי. גם תומך במאבק.
ערן זהבי. גם תומך במאבק.עינב ליבנה

20 יום חלפו מאז החלה שביתת הסטודנטים לפיזיותרפיה, ומחר תגיע המחאה לשיאה כאשר הסטודנטים הרבים יפגינו מחוץ למשרדי המועצה להשכלה גבוהה.

הסטודנטים מוחים על כך שישנן עוד ועוד כיתות לימוד בתחום, אבל עבודה אין.

לאחר שהוקמה בשנה שעברה ועדה שנועדה לבחון את המצב בלימודי הפיזיותרפיה, המליצה הוועדה כי יש לצמצם משמעותית את מספר הלומדים בכל כיתה, וכי אין לפתוח עוד כיתות לימוד בתחום, עד שכל המתמחים ימצאו מקומות בהם יוכלו להתמחות. כעת הדברים תלויים במל"ג ובשר החינוך.

בהודעה שפרסמו, כתבו הסטודנטים: "הסטודנטים לפיזיותרפיה דורשים מהמל"ג ומשר החינוך העומד בראשה לקחת אחריות על לימודי ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל ולקבל אחת ולתמיד את ההחלטה ליישם את ההמלצות המקצועיות".

גם בהתאחדות הסטודנטים לרפואה בארץ החליטו להירתם למאבקם של הסטודנטים לפיזיותרפיה, והודיעו כי מחר בין השעות 10:00-12:00 ישבתו כל הפקולטות לרפואה ברחבי הארץ כאות להזדהות. בהודעה מטעם ההתאחדות נכתב כי "אנו מביטים בדאגה ורואים כיצד תהליכי הפרטה ממשיכים לנגוס בכל פיסת חלקה טובה במדינתנו. כיצד שיקולי אקדמיה מוטלים הצידה אל מול תאוות בצע. כיצד למרות המלצת ועדות ועצות מומחים, עדיין שיקולים כלכליים ואינטרסים מכתיבים את המציאות".

עוד הוסיפו בהתאחדות כי "אנו מצטרפים לדרישת התאחדות הסטודנטים וועד הסטודנטים הארצי לפיזיותרפיה, שהיא ליישם את מסקנות דו"ח צוות המומחים האחרון במלואו, ולא להמשיך ולגרור בעיה זו לשנים הבאות, תוך פגיעה אנושה בהכשרת פיזיותרפיסטים בהווה ובעתיד. אנו קוראים למל"ג לקחת אחריות על עתיד מקצועות הבריאות במדינת ישראל ולהציב בראש סדר העדיפויות את איכות האקדמיה".

בנוסף להשבתת ההזדהות של הסטודנטים לרפואה, ישבתו מחר גם הסטודנטים מהפקולטות למדעי הבריאות, דבר שיביא לידי כך שלמעלה מ-7,000 סטודנטים ישבתו מחר בציפייה שחברי המל"ג יקבלו את ההחלטה הנכונה. למעלה מ-1000 הסטודנטים שיפגינו מחר מחוץ למשרדי המל"ג יעשו זאת תוך שהם לבושים בחצאי חלוקים, על מנת לסמל את חצי ההכשרה המקצועית שהם מקבלים. כל זאת, לאור העובדה שהמחסור במקומות התנסות מעשית פוגע משמעותית באיכות ההכשרה שלה ולפיכך פוגע באיכות הטיפול שהם נותנים לאזרחי ישראל.

אורי רשטיק, יו"ר התאחדות הסטודנטים מסר כי "אם דרישות הסטודנטים לא ימומשו, התאחדות הסטודנטים לא תהסס להשתמש בכלים שעומדים לרשותה לרבות פניה לבג"צ".

למאבקם של הסטודנטים לפיזיותרפיה מצטרפים גם הספורטאים הבכירים. כאשר מיטב הספורטאים הצטלמו כשהם מניפים שלט הנושא את הכיתוב "הפיזיותרפיה היא חלק מהמשחק".