גרשון מסיקה באירוע בשאנור
גרשון מסיקה באירוע בשאנוריוני קמפינסקי

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, התייחס הערב (שני) להצעת ח"כ סתיו שפיר (העבודה) לקצץ ב"מיליונים" המועברים לטענתה להתיישבות ביהודה ושומרון ולהעבירם למלחמה בעוני.

"הגיע הזמן לשים קץ לדמגוגיה הזולה של אנשי השמאל", אמר מסיקה, "לידיעתה של סתיו שפיר ושאר אנשי השמאל שמוצאים כסף במקומות חשוכים: השקעת המדינה במתיישבים ביהודה ושומרון נמוכה בהרבה מההשקעה בתושבים בשאר חלקי הארץ".

זאת, לדברי מסיקה, על אף שכל האזרחים ביהודה ושומרון משלמים מיסים כחוק. "גם אם הייתה מדינת ישראל משקיעה ביהודה ושומרון כפי שהיא משקיעה בשאר אזרחי מדינת ישראל היה הדבר מגיע לתושבים כאן בזכות וביושר.

"בסופו של יום כל האזרחים כאן כאמור הם אזרחים שומרי חוק ומשלמי מיסים שהמדינה מחויבת להשקיע בהם בין אם היו גרים ביהודה ושומרון ובין אם היו גרים בנגב או בגליל", טען.

ראש המועצה מזכיר כי גם בשומרון ישנם ילדים רעבים ולא רק אנשים עם קרניים, כלשונו, "כפי שמנסה שפיר וחבריה לצייר את המתנחלים. אני ממליץ לסתיו שפיר לחפש את הכסף בקרב המשקיעים שהשקיעו בה ובחבריה סכומי עתק במטרה להפיל את ממשלת ישראל ולפגוע באינטרסים החיוניים של מדינת ישראל", הוסיף מסיקה.

מוקדם יותר הערב, בעקבות פרסום דו''ח מבקר המדינה על "הביטחון התזונתי של אזרחי ישראל" שכלל ממצאים מדאיגים, קראה ח"כ סתיו שפיר לגבש תכנית ממשלתית מסודרת למלחמה בעוני.

"הגיע הזמן לגבש תכנית מוסדרת במקום למסמס תכניות של הממשלה הקודמת כדי שיהיה אפשר להאשים אותה ולתקצב באופן ראוי את העמותות שעושות עבודת קודש במקום להעביר מיליוני שקלים מדי שבוע למקומות חשוכים, שאף אחד לא יכול לפקח עליהם", אמרה.

ח''כ שפיר פירטה היכן נמצאים "המיליונים'' עליהם היא מדברת. "עשרות מיליוני שקלים שנזרקים על עמותות בחו"ל המנהלות 'קשרים רוחניים עם התפוצות', מאות מיליונים שזורמים לחברות ייעוץ מסתוריות כדי לספק 'ייעוץ מקצועי' לממשלה, ועוד מאות מיליונים שעוברים מדי שבוע ליהודה ושומרון כדי להשאיר את בנט ויו"ר ועדת הכספים רגועים.

"בין המיליונים האלה אפשר היה למצוא בקלות כמה מאות שיושקעו ב-360 אלף הילדים שדיווחו השנה שנאלצו לוותר על ארוחות במשך ימים שלמים כי אין להם כסף", טענה שפיר.