מי תחליף את רמת גן? הזוכה בעונה שעברה
מי תחליף את רמת גן? הזוכה בעונה שעברהצילום: פלאש 90

כל אוהד כדורגל ממוצע יודע לזהות מתי סיום העונה בכדורגל מתקרב - כשמגיע חצי גמר גביע המדינה בכדורגל. אירוע חצי הגמר של גביע המדינה הוא אחד מהאירועים הגדולים בשנה, של הכדורגל הישראלי.

לאחר משחקים רבים וקשים, והכנות רבות לקראת כל משחק ומשחק, מגיע רגע האמת, המבחן הגדול של הקבוצות - מי תעלה לגמר הגביע.

במקרים רבים, גם מי שהפסידה בגמר הגביע, תוכל ליטול חלק במפעל אירופי שמכניס המון כסף לקופת המועדון ומאפשר להביא שחקני רכש טובים יותר למועדון שמשתתף במפעל אירופי נחשב. שכן, אם הקבוצה שניצחה בגמר כבר זכתה בכרטיס להשתתפות במפעל אירופי, בגלל שסיימה במקומות הראשונים בליגת העל בכדורגל, אזי הקבוצה המפסידה בגמר מקבלת את הכרטיס של הקבוצה שניצחה. כך יוצא ששתי הקבוצות ייצגו את ישראל במפעלים האירופיים. לכן ישנה חשיבות מכרעת הרבה יותר למשחקי חצי הגמר מאשר לגמר עצמו.

גם השנה הדבר אפשרי, הפועל באר שבע, שממוקמת במקום השני בטבלת ליגת העל, למעשה כבר זכתה כנראה בכרטיס למפעל "הליגה האירופית" הנחשב, ואם תעפיל ותנצח בגמר גביע המדינה, הקבוצה שתפסיד לה בגמר תזכה אף היא בכרטיס לליגה האירופית. אבל בשביל זה באר שבע חייבת קודם כל לנצח בחצי הגמר מחר, וקל זה ממש לא יהיה.

באר שבע תפגוש את עירוני קריית שמונה בשעה 20:30 למשחק סופר קשה. אמנם באר שבע נמצאת במקום השני בטבלת ליגת העל, אבל אי אפשר להגיד בפה מלא שהיא פייבוריטית במשחק חצי הגמר שיתקיים מחר באצטדיון הלאומי ברמת גן.

קריית שמונה היא קבוצת גביע טיפוסית ואחת שנמצאת כל העונה בצמרת ליגת העל ועושה חיים לא פשוטים לשאר הקבוצות. לחצי הגמר הגיעה קריית שמונה לאחר שניצחה את בית"ר ירושלים בתוצאה 2:0 באצטדיונה הביתי. מה גם שכוכב הקבוצה הדרומית, אליניב ברדה, נמצא עדיין בספק למשחק מחר בשל פציעה, ובלעדיו לבאר שבע יהיה הרבה פחות מחץ בהתקפה. אצל קריית שמונה מנגד, שוער הקבוצה, גיא חיימוב יהיה כשיר למשחק, והחלוץ הפורה וויאם עמאשה יהיה גם הוא כשיר לאחר שנפצע, אבל יפתח על ספסל הקבוצה הצפונית. האם אכן מצפון תפתח הרעה?

עוד קודם, בשעה 18:00 זאת שיורדת מליגת העל, מכבי פתח תקווה, תפגוש את זאת שעולה לליגת העל מכבי נתניה למשחק על עונה. פתח תקווה תקווה שמצבה בתחתית ליגת העל לא ישפיע על השחקנים במשחק חצי גמר הגביע, ואלה אכן יוכיחו כי עוד יש להם מה למכור בעונה הבאה ואם כבר לרדת ליגה לפחות לרדת עם תואר אחד ביד, כזה שימתיק להם את הגלולה המרה. מנגד, בנתניה לא מוכנים לחשוב על אפשרות להגיע לבאר ולא לשתות ממנה את המים.

הקבוצה כבר הבטיחה את עלייתה לליגת העל, ובקבוצה מכוונים לזכיה בתואר נוסף - גביע המדינה בכדורגל. תואר זה יבטיח לנתניה כי אכן בעונה הבאה היא תדבר חזק מאוד, בליגה ובאירופה. גורם בנתניה אמר: "אם נזכה בגביע המדינה, בנוסף לאליפות הליגה הלאומית, זה יעזור לנו לרכוש שחקנים טובים יותר שיעזרו לנו להתמודד על כל התארים בעונה הבאה בכדורגל הישראלי. כך נהפוך לקבוצת צמרת ולהחזיר את נתניה אל השנים היפות שלה". אז מי תעלה לחצי, זאת שעולה או זאת שיורדת?

המלצה שלנו: אל תפספסו. רוצו לרכוש כרטיסים להצגה הטובה בעיר.