בלאט. ישיג את הניצחון המיוחל?
בלאט. ישיג את הניצחון המיוחל?צילום: פלאש 90

אין קבוצת כדורסל ישראלית שמזוהה עם חג הפסח יותר מאשר מכבי אלקטרה תל אביב.

לכל אורך השנים, כאשר מכבי הגיעה לשלבים המאוחרים של מפעל היורוליג היוקרתי, תמיד את המשחקים המכריעים היא שיחקה בסמוך לחג החירות.

החל מעונת 99 במשחקי הפיינל פור שהתקיים בסלוניקי שביוון, דרך פאריס שבצרפת ועד ברצלונה שבספרד. לכל אורך השנים, משחקי הפיינל פור ומשחקי ההפעלה אל הפיינל פור התקיימו בסמיכות לחג החירות. זכורות תמונות רבות, כיצד מכבי עורכת את סדר הפסח בנכר לפני המשחקים המכריעים. 

גם אתמול, ערכה מכבי את סדר הפסח בגלות, או ליתר דיוק - במילאנו שבאיטליה, שם תפגוש היום (רביעי) את ארמאני מילאנו המקומית לסדרת ההצלבה שהמנצחת בה תעפיל לאירוע השיא של היורוליג - הפיינל פור.

השנה אירוע הפיינל פור היוקרתי יתקיים באולמה הביתי של מילאנו, והקבוצה המקומית עשתה בתחילת העונה הכל בכדי להבטיח שהיא אכן תהיה שם. בעזרת תקציב בלתי מוגבל, ניסתה הקבוצה להנחית את בכירי המאמנים הטובים ביותר שקיימים באירופה, אבל כולם סירבו בתוקף.

כך נחת מאמן היריבה סיינה, לוקה באנקי. באנקי הנחית כמה משמות השחקנים הבכירים והטובים שקיימים בשוק, כאשר קית' לנגפורד, אקס מכבי מככב בשורות הקבוצה. מילאנו גמגמה מעט בשלבים הראשונים של העונה, וכדי לחזק את הקבוצה, פתח בעלי הקבוצה, מעצב העל האיטלקי ג'ורג'יו ארמאני את כיסו והנחית את דניאל האקט מסיינה. לנגפורד והאקט הצליחו לייצב את הקבוצה האיטלקית ויחד מביאים אותה להישגים רבים בליגה ובאירופה. את הטופ 16 סיימה מילאנו במקום השני שמוביל להבטחת הבייתיות מול מקבילתה בבית האחר שסיימה במקום השלישי, מכבי תל אביב. 

הבשורות הטובות למכבי ממילאנו הגיעו בדבר פציעתו של כוכב הקבוצה האיטלקית, הפוורוד אלסנדרו ג'נטילה, שנפצע וייעדר מהמפגשים מול מכבי. יוגב אוחיון, גארד הצהובים שלא שיחק בניצחון של מכבי על ירושלים במוצאי שבת האחרונה, כשיר למשחק, ויעמוד לרשות דייויד בלאט מאמן הצהובים. 

דייויד בלאט סיפר כי הדרך היחידה להעפלה מסדרת ההצלבה אל הפיינל פור טמון ביכולת של שחקניו להשיג ניצחון אחד על אדמת איטליה. בכדי להשיג ניצחון כזה, יצטרכו השחקנים בצהוב להציג משחק הגנה והתקפה מהטובים ששיחקו העונה. האם גם העונה אורות חג הפסח יעשו את שלהם, ויעלו את מכבי לאירוע השיא? בשעה 21:45 נדע את התשובה לקושיה החמישית.