נאמני קבר דוד: חוששים ממצב כמו בהר הבית

הרב יעקב סביליה, מנאמני קבר דוד המלך, הביע הבוקר (ראשון) חשש מהשלכות אפשריות של הסכם בין הכנסיה הקתולית למדינת ישראל בנוגע למתחם.

הרב סביליה הדגיש בראיון לערוץ 7, כי זהו מקומו של קבר דוד המלך, והזכיר את הספר "סודו של קבר דוד", שיצא לאור לאחרונה ומוכיח את העובדה הזו.

"הנוצרים מאמינים שאכן קבר דוד נמצא כאן, אבל הם עושים הכל כדי לבלבל אותנו עם ישראל, כדי שנאבד את הזיקה למקום הזה", הדגיש הרב סביליה.

"שבוע לפני פסח הוצאנו ספר שמראה שקברי מלכי בית דוד נמצאים ממש כאן. עם ישראל מתחיל לחזור לכאן בגדול, אבל אנחנו עדיין חוששים. הנוצרים מגיעים לכאן במספרים הרבה יותר גדולים מהיהודים, מאתיים אוטובוסים בכל יום", ציין הרב סביליה.

לדבריו, "הנוצרים הגיעו להסכם עם המוסלמים שהמוסלמים יהיו בהר הבית והנצורים יהיו בהר ציון, כי זה המקום המקודש להם. אנחנו חוששים שהמצב כאן יהיה דומה למצב בהר הבית, המגמה שלהם היא להשתלט על המקום".

לא ברור, לפי שעה, אם חדר הסעודה האחרונה יימסר אכן לנוצרים, נזכיר כי מדינת ישראל נתנה בעבר נכסים לכנסיות נוצריות שנות כמו למשל 'חצר סרגיי', בו השיבה ישראל נכס לפטריארכיה האורתודוקסית של רוסיה, כמחווה לרוסיה.

גורם מדיני בשיחה עם ערוץ 7 כי אין כל כוונה לממשלת ישראל להעביר את השליטה במקום לידי הכנסייה.