החלטה לא מוסרית. חביב
החלטה לא מוסרית. חביבצילום: פלאש 90

מאיר חביב חבר הפרלמנט הצרפתי, מנהל בימים האחרונים קרב קשה שנועד לשנות את ההחלטה לעכב כספים שהיו אמורים לעבור לעמותות הפועלות מעבר לקו הירוק.

בין העמותות המדוברות נמצאת עמותת "דעת מנחם" שבשכונת גילה, עמותה שתומכת בבחורי ישיבה מצרפת שלומדים תורה בישראל.

חביב מסביר, כי כל חבר פרלמנט צרפתי, רשאי לבחור עמותות שמסייעות לאזרחי צרפת בכל רחבי העולם, והוא כחבר פרלמנט שמייצג גם את מדינת ישראל, מצא לנכון להעביר כספים לעמותות רבות בישראל.

לטענתו, ההחלטה לעכב בין השאר כספים לעמותה שפועלת בתוך שכונת גילה היא החלטה בלתי מוסרית, "מדובר בסכום של יותר ממאה אלף יורו, שנועדו להרבה עסקים ועמותות, ובתוכם גם עמותת דעת מנחם, שמנוהלת על ידי בוגר הטכניון מהנדס פיזיקה בשכונת גילה. דבר ההקפאה נודע לנו במקרה, וצר לי על כך".

חביב שוחח בימים האחרונים עם שר החוץ הצרפתי וביקש ממנו לשנות את ההחלטה, "בביקור האחרון של שר החוץ הצרפתי בישראל הוא ראה את שכונת גילה, וראש הממשלה הראה לו שגילה זו שכונה בירושלים. מדובר כאן בהחלטה לא מוסרית, לא יעלה על הדעת שיעשו הפלייה בין צרפתים שחיים בתוך הקו הירוק לצרפתים שחיים מחוץ לקו הירוק, מה עוד ששכונת גילה בכל מקרה תישאר בתוך ירושלים. החלטות כאלה לא מקרבות את השלום בין העמים וצרפת היא מדינה שוחרת שלום".

לדבריו, עמותת דעת מנחם היא עמותה הומניטארית, "מדובר בעמותה שעוזרת לבחורים צרפתים שבאים לארץ ללמוד תורה. אני מתכוון לדבר שוב עם שר החוץ הצרפתי. הציעו לי להעביר את הכסף לעמותה אחרת אבל סירבתי".