לופוליאנסקי בית המשפט
לופוליאנסקי בית המשפטפלאש 90

עו"ד ד"ר חיים משגב, מומחה למשפט פלילי קורא להקל בעונשו של אורי לופוליאנסקי לשעבר ראש עיריית ירושלים, "אני מכיר את אורי, ליבי עימו, אני יודע שהוא לא נטל כספים לכיסו ושהם הגיעו ליד שרה. אני מכיר היטב את עמותת יד שרה, אימי המנוחה נעזרה בהם. למרות שמה שהוא עשה, אסור באופן מוחלט, אני מקווה שעונשו יהיה קטן בהרבה מעונשו של מקבל שוחד רגיל, כי הוא עשה את זה בתום לב, הוא איש טוב".

לדבריו הדרישה לגזור על אולמרט שש שנות מאסר, אינה מופרזת, "זאת הדרך היחידה לנסות ולבער את נגע השחיתות בפרט בקרב אנשים רמי מעלה וראשי ערים לשעבר".

משגב טוען כי במקרה של אולמרט אין להתחשב בעובדה שהעברת הכספים הייתה לאחיו, "אני יודע שבפרשת הולילנד זה רק קצה הקרחון, כספים אחרים הגיעו ישירות אליו, למזכירתו, לעורך דינו, עדיין לא נחשפה כל השחיתות בפרשה, נעשו שם דברים קשים יותר. אם הירשזון ובניזרי ישבו כמעט חמש שנים על סכומים הרבה יותר קטנים אין ספק ששש שנים זה לא הרבה זמן".

הוא מקווה שהושבתם בכלא של פוליטיקאים בכירים תרתיע אחרים לחזור על מעשים דומים, "לעונשים שמטילים בתי המשפט יש הרבה תכליות, פעמים שרוצים להרחיק אדם מהחברה, או לנסות ולשקם אותו. אבל בענישתם של אנשי ציבור במעמדו של אולמרט יש תכלית ברורה, להזהיר אחרים, גורו לכם והיזהרו ותפעלו רק לטובת הציבור".