זיקוקין בירושלים
זיקוקין בירושליםפלאש 90

אירועי יום העצמאות בגוש עציון החלו אמש (ב') בטקס מיוחד בנוקדים בהשתתפות שר החוץ אביגדור ליברמן.

עם סיום הטקס ופתיחתו הרשמית של יום העצמאות נערך מופע זיקוקים מרהיב, לראשונה מעל שמי ההרודיון.

במהלך היום פקדו אלפים את אתרי התיירות בגוש עציון ובהם ההרודיון וחוות ארץ האיילים וערכו פיקניקים משפחתיים. "פיקניק משפחות מדברי" נערך בתקוע ה' בשעות הצהריים, בסימן "מתחברים לארץ ישראל ולהתיישבות". המקום נערך לקראת המבקרים הרבים והוקמו בו פינות ישיבה מוצלות ופעילויות לילדים.

בגוש עציון מציינים וחוגגים השנה גם את בחירתו של הרב ד"ר אהרון ליכטנשטיין כחתן פרס ישראל. הרב ליכטנשטיין קיבל הערב את הפרס במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ונשיא בית המשפט העליון השופט אשר גרוניס.

הרב ליכטנשטיין נולד בפריז ב-1933. ב-1971 עלה לישראל עם משפחתו והצטרף להנהגת ישיבת הר עציון ועומד עד היום בראשה. הרב ליכטנשטיין מקבל את פרס ישראל על יצירתו בתחום הספרות התורנית.

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל התייחס לבחירתו של הרב ליכטנשטיין לחתן פרס ישראל ואמר כי "בחירתו של הרב ליכטנשטיין היא הוקרה והכרה למפעלו האדיר, לתורתו, למשנתו ולתלמידים הרבים שהעמיד. הרב זכה להאיר פנים חדשות בתורה, לחדש ולהתחדש".

ראש המועצה התייחס גם למבקרים הרבים שפקדו את גוש עציון במהלך חג העצמאות ואמר "נהנינו לחגוג יחד עם תושבי מדינת ישראל את יום העצמאות באופן חוויתי וייחודי בגוש עציון. האווירה והנוף המדברי עשו את שלהם, וחיברו בין המבקרים לבין מורשת גוש עציון המפוארת".