מעצר. אילוסטרציה
מעצר. אילוסטרציהפלאש 90

המשטרה החליטה הבוקר (חמישי) שלא לערער על שחרורו למעצר בית של תושב יצהר, עמיחי מתוקי, שנעצר בשבוע שעבר יחד עם אשתו.

בעקבות כך ישוחרר מתוקי בהמשך היום למעצר בית שיבוצע בישוב באזור המרכז וימשך עד ליום שלישי בשבוע הבא.

אתמול (רביעי) הורתה שופטת בית משפט השלום בירושלים לשחרר למעצר בית את עמיחי מתוקי מיצהר שנחשד במעורבות בהצתת מסגד.

השופטת קבעה כי למרות החקירה האינטנסיבית, בנקודת הזמן שהחקירה הגיעה אליה, אין ראיות.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את מתוקי מטעם עמותת "חננו" אמר כי "השחרור הוא למעשה הודאה של המשטרה ובימ"ש שהטענות שלנו צודקות ומר מתוקי נעצר לשווא, כולי תקווה שהמקרה יעורר חשבון נפש גם אצל המשטרה שסימנה את האדם הלא נכון ופגעה בו ובמשפחתו ללא סיבה, וגם אצל מערכת המשפט שלטעמי נתנה קרדיט לא מוצדק לבקשות המשטרה". 

המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע ההחלטה של השופטת במטרה להגיש ערר לבית המשפט המחוזי, אולם הבוקר מתברר כאמור כי הערר לא יוגש ומתוקי ישוחרר בשעות הקרובות.

כזכור, הזוג, כבני 40, והורים לחמישה ילדים, נעצר לפני שמונה ימים, לאחר שהתייצב לחקירה בפעם השלישית במשטרה.

תחילה מנעה המשטרה, בצעד חריג ביותר, מהזוג לפגוש את עורך דינם עו"ד בן גביר. האם אשר פגשה את עוה"ד בן גביר לראשונה ביום רק 24 שעות לאחר מעצרה, העלתה בפניו טענות קשות על אופן חקירתה ועל הלחצים הכבדים אשר הופעלו עליה, ככל הנראה בכדי להוציא ממנה הודאה במעשים אשר אינה קשורה אליהם. האם שוחררה לאחר מעצר של יומיים והאב, כאמור ישוחרר היום.


לאחר שחרורה של האם, זומנה האם מספר פעמיים לחקירה. בעקבות יחס מזלזל ופוגעני שקיבלה האם משוטרי ימ"ר ש"י אשר ניהלו את החקירה. אתמול התייצבו יחד עם האם לחקירה עוד כ-60 נשים וילדים מהיישוב יצהר, הנשים אשר הורחקו מהתחנה בצו שטח צבאי סגור, הפגינו במקום ועזבו את המקום לאחר מספר שעות רק בסיומה של חקירת האם.