בית הדין הרבני
בית הדין הרבניצילום: פלאש 90

דייני בית הדין הרבני בירושלים השיבו ביום אחד 3 יהודים ליהדותם. הדבר היה אתמול (רביעי), כאשר בית הדין קיים דיון מיוחד על השבה ליהדות של אישה שהתאסלמה, ונתן החלטה נוספת על השבה ליהדות של אם ובנה שהתאסלמו.

ענת גופשטיין מארגון להב"ה – למניעת התבוללות בארץ הקודש – הביאה ביום ראשון ערב יום הזכרון לחיילי צה"ל, לבית הדין שתי נשים יהודיות שחולצו מערבים על ידי הארגון לאחרונה, על מנת להשיב אותן אל חיק היהדות.

במהלך הדיון, אחת הנשים שמזה שלש שנים היתה בקשר עם בן זוג ערבי, אמרה בהתרגשות רבה, כשדמעות זולגות על לחייה, שלא חגגה את חגי ישראל כבר שלוש שנים.

האשה רצתה מאוד לחגוג את חג הפסח האחרון, אך בן זוגה הערבי לא אפשר לה לעשות זאת. הוא מנע ממנה כל קשר עם עברה היהודי.

"אני כל כך אוהבת את חגי ישראל, אני כל כך מתחברת אל המשמעות ואל האוירה של החגים, שהיו כל כך חסרים במשך כל שנות החושך שעברתי", המשיכה בדבריה אל בית הדין.

בית הדין בחן בכובד ראש את המקרים ונוכח לדעת שאחת מהן התאסלמה "שלא מרצון עקרוני לצאת מהיהדות אלא לצורך זמני כפי שנוצר", ונסיבות התאסלמות האישה השניה היו "מתוך בלבול הדעת".

בעקבות נימוקים אלו קיבל בית הדין בשני המקרים את בקשתן של הנשים להשבה ליהדות, ללא צורך בטבילה. לשמע החלטת בית הדין, פרצו שתי הנשים בבכי, וחיבקו את פעילות להב"ה שליוו אותן לאורך כל התהליך.

מנכ"ל ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין מסר בתגובה להחלטת בית הדין: "זה אכן יום שמח, על כך שהצלחנו להציל עוד שלוש נפשות מציפורני ההתבוללות והאיסלם. עם כל השמחה, הייתי שמח אם לא היתה לנו עבודה, ובנות ישראל לא היו יוצרות קשרים עם ערבים וגויים. אנו כעת נערכים לעריכת ברית המילה לבנה בן השנתיים של אחת הנשים, ולשיקומן של שתי הנשים בחברה היהודית, ונשמח לסיוע של הציבור לטובת הענין".