חרדים.
חרדים.ערוץ 7

לאחר שבית המשפט לחוקה בבלגיה הגיש פסק דין סופי המחייב את בתי הספר החרדים בלימודי חול, ודחה את ערעור נציגי מוסדות החינוך החרדים כנגד החוק, צפויים עסקני הציבור החרדי המקומי לערער על הפסיקה בביה"ד הלאומי לזכויות אדם בשטרסבורג.

"לפי שעה עורכי הדין והעסקנים המייצגים את מוסדות התורה באנטוורפן לומדים את פסק הדין המתפרס על 64 עמודים", סיפר אחד מחברי הקהילה המעורים בסוגיה, "ובהתאם להתייעצויות עם עורכי הדין נקבל החלטה לפנות לביה"ד הלאומי לזכויות אדם בשטרסבורג. זו אחת האופציות האחרונות שנותרו לנו כדי לבטל את הפסיקה".

כזכור, משרד החינוך הבלגי החליט בהחלטה תקדימית לחוקק חוק המחייב גם מוסדות חינוך שאינם מוכרים רשמית במשרד החינוך ללמד לימודים כלליים.

על פי ההחלטה, על כל תלמיד שאינו לומד בבית ספר מוכר, לעבור בסוף השנה מבחן מקיף על חומר הלימודים שלמד בכוחות עצמו, ובמידה ויתברר כי התלמיד לא הגיע להישגים מספיקים, רשאי משרד החינוך לשבץ את התלמיד במערכת חינוכית כפי ראות עיניו.

בעיקרו, החוק החדש נחקק כדי לפתור את בעיית ילדי הצוענים ושאר האזרחים הזרים, שהוריהם דיווחו כי הם הולכים ללימודים בבית הספר, אולם בפועל הם משוטטים ברחובות ומידרדרים לפשע. דא עקא, שהחוק הזה משפיע ישירות גם על תלמידי המוסדות החרדיים.