הרב יצחק יוסף
הרב יצחק יוסףצילום: פלאש 90

בלשכת הרב הראשי, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, דוחים מכל וכל גם את הדיווח ולפיו גורמים במשרד החוץ ביקשו לבחון אם קיים היתר הלכתי למסירת חלק כלשהו במתחם קבר דוד.

הדברים באים כהמשך ישיר לדברים שנמסרו בשבוע שעבר בשמו של הראשון לציון ולפיהם אין כל בסיס לטענותיו של חבר הכנסת ניסים זאב על בקשה שהעביר ראש הממשלה נתניהו עצמו לראשון לציון לבחון היתכנות הלכתית למסירת הקומה שמעל קבר דוד, הקומה בה מצוי אולם הסעודה האחרונה, לאחריות או בעלות הוותיקן.

נזכיר כי בראיון ליומן ערוץ 7 טען חבר הכנסת זאב כי הראשון לציון סיפר לו על בקשת נתניהו לבחינת היתר הלכתי שכזה ואף על כוונתו של הרב יוסף לכנס את מועצת הרבנות הראשית לדיון הלכתי שבו תיבדק ההיתכנות ההלכתית להעברת המקום לידי הוותיקן.

כזכור, מיד לאחר פרסום דבריו של חבר הכנסת ניסים הגיבה לשכת ראש הממשלה ודחתה את הדברים מכל וכל כטענות חסרות שחר. במקביל נמסר אז גם מלשכת הראשון לציון כי כל בקשה מסוג שכזה לא הגיעה לידיהם מכיוונו של ראש הממשלה והדברים אינם נבדקים כלל ועיקר.

עם זאת ביממות האחרונות דווח בכלי התקשורת על טענה חדשה ולפיה גורם רשמי כלשהו מצמרת משרד החוץ הוא שביקש מהרב יוסף לבחון את הפן ההלכתי של מסירת המקום לידי הוותיקן. בבירור שערכנו הבוקר עם דוברו של הרב יוסף, דודו עמאר, השיב הדובר וקבע כי "לא היה ולא נברא" וכי "לא הייתה כל פנייה".

עוד הוסיף עמאר וסיפר כי לבקשת הראשון לציון ערך רב המקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', בדיקה מול צמרת משרדי החוץ והתיירות לבחינת מהימנות הדיווחים והשמועות סביב הכוונה למסור את המתחם לידי הכנסייה. לדברי עמאר הרב רבינוביץ' "השיב לנו שעניין קבר דוד כלל לא עומד על הפרק מה שהיה הוא שיהיה".