אורי אריאל
אורי אריאלצילום: פלאש 90

שר השיכון, אורי אריאל, מבהיר הבוקר (שני) בראיון לגלי צה"ל, כי יפעל לשינוי הרף להטבת 0 אחוז מע"מ למי שלא שירת שירות צבאי או אזרחי.

בנוסח תזכיר החוק, אותו מתכוון לפרסם משרד האוצר, נקבע כי ההטבה לזוגות בהם אחד מבני הזוג שירת שירות צבאי או לאומי-אזרחי תהיה תקפה בקניית דירה עד לרף של 1.6 מיליון ש"ח ואילו לזוגות שאף אחד מהם לא שירת נקבע רף של 600 אלף ש"ח.

בראיון לגלי צה"ל תקף אריאל את הצעד בו נקטו באוצר ואף יצא בהאשמות חריפות נגד הדרגים שפעלו לאישור הנוסח הזה.

"מישהו באוצר הטעה את היועץ המשפטי לממשלה, ואני מציע להתנהג בהגינות כלפי היועץ המשפטי לממשלה. הרף הזה ישתנה ולא ישאר בגובה הזה", קבע אריאל.

השר אריאל ציין בראיון, כי אין בשוק כמעט דירות במחירים כאלו, ועל כן משמעות קביעת הרף הזה היא למעשה הדרה מוחלטת של מי שלא שירת מקבלת ההטבה.

לדבריו, העיקרון עליו הצהיר שר האוצר, לפיו אף אוכלוסייה לא תודר מקבלת ההטבה ומאידך תהיה העדפה למי ששירת צריך להישמר. אריאל סיפר כי ההצעה שלו עומדת על רף של 950 אלף ש"ח לדירה למי שלא שירת, אך הדגיש כי לא מדובר במספר מוחלט.

"ההצעה צריכה לעבור בחוק. אני מעריך שתזכיר החוק יפורסם מחר, לאחר מכן החוק צריך לעבור קריאה ראשונה, להגיע לוועדת הכספים ומשם לעבור לקריאה שניה ושלישית. הרף הזה של 600 אלף ש"ח לא ישאר על כנו", העריך אריאל.