כרטיסים בחינם להופעה?
כרטיסים בחינם להופעה?מתוך הפייסבוק

חברת ESET, מפתחת האנטי וירוס NOD32, הזהירה היום בבלוג שלה מפני הונאה חדשה המופצת בפייסבוק המציעה כרטיסים בחינם להופעה של להקת הרולינג סטונס במדינות אליהן מתכננת להגיע הלהקה כחלק מסיבוב ההופעות הנוכחי שלה – On Fire 14 – ביניהן ישראל.

גולשים שלחצו על הלינק המפתה הועברו לאתר צד שלישיאשר מתיימר להיות האתר הרשמי של סיבוב ההופעות הנוכחי של הלהקהכאשר נכנסו הגולשים לאתר הם נתבקשו בתור הדבר הראשון לעשות לו Share בפייסבוקלאחר מכן קיבל הגולש ידיעה שעל מנת לקבל סיכוי לזכות בכרטיסים הנחשקים עליו לוודא שלפחות עשרה מחבריו ילחצו על הקישור המפנה גם אותם לאותו אתר מתחזה – מה שעודד את הקורבן להמשיך ולהפיץ את ההונאה באופן פעיל.

לפי מומחי האבטחה של חברת ESET ישנם כמה סימנים מקדימים שיכולים להצביע על כך שמדובר בהונאה – ראשיתעצם הידיעה עצמה שלהקת הרולינג סטונס מחלקת כרטיסים להופעותיה בחינם היא לא סבירה בעלילשניתשם הדומיין עצמו מאיית בצורה לא נכונה את שם הלהקהושלישית האתר עצמו מנוסח בצורה לא רהוטהעם טעיות תחביר רבות – מה שאינו מאפיין אתרים רשמייםבטח לא כאלה של גופים שבסיסם בבריטניה.

על מנת להשתתף בהגרלה על הגולש למלא שאלון עם פרטיו האישיים וזה ככל הנראה המטרה של יוצרי ההונאהבטופס ההרשמה מתבקש הקורבן לספק פרטים כמו שם מלא,כתובתאימייל ומספר טלפון.

בחברה ממליצים להיזהר מהצעות מפתות ברשת ומזכירים שאם מבצע כלשהו שמופץ בפייסבוק נראה "טוב מכדי להיות אמיתיאז כנראה שזה בדיוק כך.