גיל מזרחי

מנכ"ל חברת 'מקימים', יזם הבנייה גיל מזרחי, אומר בראיון לערוץ 7 כי 25% מכלל רוכשי הדירות בישראל עושים זאת באמצעות קבוצות רכישה וקורא למשרד האוצר להעניק פטור ממע''מ גם לרוכשים הקבוצתיים.

"25% קונים קירה באמצעות קבוצה רכישה או בבניה עצמית, וזה לא רק בגלל המחיר אלא גם בגלל הגמישות התכנונית והרצון לקבוע איך יראה הבניין גם מבפנים וגם מבחוץ".

 גיל הוסיף, "אין לי ספק שבעתיד יותר ויותר רוכשי דירה בישראל יעשו זאת דרך קבוצות רכישה. אנחנו מבקשים מהאוצר להכליל גם את רוכשי הדירות מקבוצות הרכישה בתכנית הפטור ממע"מ".

חבר התאחדות קבוצות הרכישה, מוטי פלד הסביר גם הוא בתום הדיון היום בוועדת הכספים כי "לא יכול להיות שקבוצות הרכישה לא יהיו בתוך הסכמי גג. אנחנו פה כדי לוודא שאנחנו בכל המהלכים החיובים של משרד השיכון ומנהל מקרקעי ישראל. אנחנו נהיה חלק מרכזי אם זה בפטור לרוכשי קבוצות רכישה בפטור במע"מ ואם זה במחיר מטרה".

נציין כי בימים האחרונים קבעו נציגי האוצר פגישה עם ועד ארגון קבוצות הרכישה. התאגדות קבוצות הרכישה נעשתה בחודש האחרון על רקע החלטת הממשלה להעניק הטבות דיור לחלק מסוים מרוכשי הדירות בישראל. קבוצות הרכישה המונות כיום כרבע מרוכשי הדירות רואות את החלטת האוצר, שאושרה בקבינט הדיור, פוגעת ומפלה אלפי רוכשים שבחרו שיטת רכישה אחרת שיש בה כדי להוזיל את מחירי הדירות.

"קבוצות הרכישה הינו הפלח השני בגודלו היום בתחום הבניה למגורים", מוסיף פלד, "הצלחתנו בהוזלת מחיר עלות הדירה בעשרות אחוזים תואמת לחלוטין את מדיניות הממשלה ואינה מוטלת בספק".