איילת שקד
איילת שקדצילום: פלאש 90

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, זועמת (שני) על הערר שהגישה "יש עתיד" נגד הצעת החוק שיזמה, שתמנע חנינת רוצחים "כבדים" ומחבלים.

"הערב מתבררת האמת העגומה שפוליטיקה קטנה חזקה יותר מדמם של אזרחי מדינת ישראל", אמרה שקד וסיפרה כי "בעבר הביע השר פרי בפני ובפני שותפי ח''כ דוד צור תמיכה בחוק כך שהגשת הערר תמוהה בעיניי".

לדברי שקד, "שיקולים פוליטיים צרים" מכתיבים את התנהלות מפלגת "יש עתיד". "כיצד יתכן שראש השב"כ לשעבר תומך בשחרור רוצחים?".

שקד הבטיחה כי "נשתמש בכל הכלים הפרלמנטריים שעומדים לרשותנו על מנת להעביר את הצעת החוק החשובה והמוסרית הזו".

במטה הלאומי בליכוד הגיבו לערר שהגישה מפלגת "יש עתיד" וקראו לשרי הליכוד לפעול ככול יכולתם לאישור החוק. "אנו קוראים לשרי הליכוד להמשיך ולקדם את החוק ולא לתת לשרי 'יש עתיד' את התענוג המפוקפק בקבירת הצעת החוק הזו תוך ניצול הכלים הפרלמנטארים העומדים לרשותם.

"מקומם של מחבלים בכלא ויש להצטער כי ישנם גורמים אשר אינם חושבים כך", אמרו אנשי המטה הלאומי.

על פי ההצעה, שאושרה ברוב של 7 תומכים, שופט יוכל לקבוע בשעת גזירת דינו של רוצח, כי לא ניתן יהיה לחון אותו במסגרת עסקה מדינית. 

נזכיר כי איש "התנועה", ח"כ דוד צור, הוביל יחד עם ח''כ שקד את הצעת החוק בניגוד מוחלט לעמדתה של יו"ר מפלגתו השרה ציפי לבני. "יש בכך משום עשיית צדק ולא רק משפט", טען צור בשבוע שעבר, "סברתי בעבר וגם כיום כי נושא שחרור הרוצחים כתנאי לניהול משא ומתן אינו מוסרי ואינו מועיל".