קרקוב
קרקובצילום: פלאש 90

אחרי "מצעד החיים" מגיעה כעת "רכיבת החיים". ביום שישי, 6 ביוני, ייצאו מאות רוכבי אופניים, ובהם חברי המרכז הקהילתי היהודי בקרקוב, מתנדבים ותושבים מקומיים, למסע רכיבה שייצא ממחנה ההשמדה לשעבר אושוויץ ויסתיים ברובע היהודי בקרקוב.

הרוכבים יגמאו את מרחק 80 הקילומטרים המפרידים בין אושוויץ לקרקוב במסגרת מסע ראשון מסוגו שיסמל את מה שמארגני המסע מכנים "התחדשות החיים היהודיים בפולין".

הם מקווים גם להפוך את "רכיבת החיים" לאירוע שנתי שימשוך אלפי רוכבים שיצטרפו אליו מדי שנה. עם סיום המסע, יתכנסו הרוכבים לארוחת ליל שבת מסורתית במרכז הקהילתי היהודי בקרקוב, ולמחרת יקחו רבים מהם חלק בפסטיבל "הלילה השביעי" הנערך מדי שנה בחסות ארגון ה-JDC  אשר במהלכו נשארים שבעת בתי הכנסת הנמצאים בקרקוב פתוחים לאורך כל הלילה ותושבי העיר מוזמנים לבקר בהם.

המשתתפים במסע הרכיבה מקווים גם לגייס כספים עבור המרכז הקהילתי היהודי וכן עבור מימון ביקור בישראל של ניצולי שואה.

אחד הרוכבים שיקח חלק במסע "רכיבת החיים" הוא רוברט דזמונד. בסוף שנת 2013 יצא דזמונד למסע אופניים מלונדון לפולין, מרחק של 2170 קילומטר, שיסתיים רק עם החלק האחרון של הרכיבה מאושוויץ לקרקוב. דזמונד ביקש במסע הלא שגרתי שלו לעבור את הדרך אותה עשו צבאות בנות הברית בדכם לשחרר את פולין מהכיבוש הנאצי.

הרב של המרכז הקהילתי בקרקוב, אבי באומול, כתב בדך הפייסבוק שלו כי "הגינו את הרעיון הזה של "רכיבת החיים" על מנת לשקף את הנס של קהילה יהודית מתפתחת מחדש כאן בקרקוב, ממש בהמשך הדרך מאושוויץ.אנו נעבור את 75 הקילומטרים עד למרכז הקהילתי היהודי בקרקוב, לארוחת שבת חגיגית שבעקבותיה נחגוג את פסטיבל 'הלילה השביעי' במסגרתו יישארו בתי הכנסת בקרקוב פתוחים לקהל הרחב".