ישאג גם הערב? הארפר
ישאג גם הערב? הארפראלן שיבר

בזמן שמכבי תל אביב מתכוננת למשחקה הגדול בחצי גמר הפיינל פור של היורוליג במילאנו שבאיטליה, יפגשו שאר קבוצות הליגה למשחק רביעי בסדרת רבע גמר הפלייאוף של ליגת ווינר סל.

כזכור, מאזן הניצחונות בכל שלוש הסדרות עומד על 1:2, מה שאומר שניצחון נוסף הערב (חמישי) של הקבוצה שמובילה בניצחונות, יעלה אותה אוטומטית לשלב חצי הגמר של הפיינל פור הישראלי.

מכבי אלקטרה תל אביב הבטיחה את השתתפותה באירוע השיא של הכדורסל הישראלי עוד בטרם טסה לאירוע שיא דומה של מפעל היורוליג היוקרתי. מכבי עשתה זאת לאחר שהביסה את גלבוע גליל ניצחון שלישי ומכריע בתוצאה 65:94. אז מי תצטרף למכבי באירוע השיא?

הראשונה שתנסה לעשות זאת היא סגנית המוליכה, הפועל ירושלים. ירושלים תגיע לאולם הפחים של חולון ותנסה לנקום בהם על ההפסד במשחק השני באותו האולם. אם ירושלים תנצח את חולון היא תעפיל לפיינל פור בפעם ה-17 מתוך 25 העונות האחרונות. בכדי שירושלים תנצח הערב באולם הביתי של חולון, היא תצטרך לקבל תפוקה גדולה מהשחקנים הישראלים שקלעו עד כה בסדרה בין השתיים רק 24 נקודות למשחק.

לעומתם, הישראלים של חולון קלעו 26.3 נקודות למשחק אבל בכל זאת הם לא מצליחים לנצח את ירושלים. הסיבה לכך היא שבירושלים משחק אחד הזרים הטובים בליגה העונה, ברייסי רייט. רייט עומד על מספרים נדירים בסדרה עם 22.0 נק' ואחוזים מדהימים: 66.7% משתיים, 53.8% משלוש, 94.4% מקו העונשין.

אמנם ירושלים כבר מובילה 1:2 וההיסטוריה אומרת שהקבוצה הראשונה שתחזיק במאזן ניצחונות זה היא זו שתעפיל אל השלב הבא, אבל אל להספיד את חולון, בטח לא כשהמשחק במגרשה הביתי. חולון מצליחה למתוח את ירושלים בכל משחק ומעבר לרייט לא נראה שיש יתרון גדול לירושלים על חולון. חולון יודעים שכדי לנצח הערב את ירושלים ולגרור אותם למשחק חמישי וקובע במלחה, הם יהיו חייבים לשפר את אחוזי הקליעה שלהם. בקבוצה הסגולה בונים על יכולתו הגבוהה של סקוטי ריינולדס, שלא הופיע למשחקי החוץ בסדרה, וכן על תמיכת הקהל הביתי. הקהל כבר עזר לקבוצה לנצח את ירושלים במשחק השני, ובחולון מקווים ומאמינים שאולם הפחים יתמלא פעם נוספת בדרך לניצחון נוסף ומשחק חמישי ומכריע.

משחק צמוד נוסף שלפי ההערכות יגרר למשחק חמישי הוא משחקן של מכבי חיפה ועירוני נס ציונה. מצד אחד עומדת קבוצה שמחזיקה בסופרסטאר כמו דונטה סמית' שמצטיין בכל אפסקט ולא רק בצבירת נקודות. שילובו של סמית' יחד עם בריאן רנדל ומורן רוט הוא שילוב קטלני עבור כל קבוצה שתעמוד מנגד - אפילו אם קוראים לה הפועל ירושלים ומכבי תל אביב. מצד שני עומדת נס ציונה בעונת הבכורה שלה בליגת העל עם שחקנים וותיקים כמו מאיר טפירו וזרים מצטיינים כמו מיטשל וואט וטיילר האניקט.

על הנייר, חיפה אמורה לנצח הערב את נס ציונה ולהעפיל אל הפיינל פור, אבל בהתבסס על המשחקים הקודמים בסדרה אפשר לומר בפה מלא - לא נתפלא אם נס ציונה תנצח הערב ותכפה משחק חמישי על חיפה. בשני משחקיה העונה בנס ציונה, בליגה ובפלייאוף, קלעה חיפה רק 64 נקודות, איבדה 18 כדורים וקלעה רק 40% משתיים ו- 28% משלוש. בשני המשחקים הללו חיפה גם הפסידה. במשחק הקודם בסדרה חיפה הגדילה לעשות כשהובסה ב-20 הפרש באולמה הביתי של נס ציונה. מהצד השני, בחיפה התעוררו בזמן האחרון מורן רוט בריאן רנדל וטרנס רודריק.

נצחון של מכבי חיפה הערב, יעלה אותה למעמד ארבע הגדולות של הכדורסל הישראלי בפעם החמישית בתולדותיה ובפעם השלישית ב-6 השנים האחרונות. האם ברגע האמת תנצח חיפה בנס ציונה?

הסדרה המפתיעה של שלב רבע הגמר היא הסדרה בין הפועל תל אביב להפועל אילת. תל אביב הגיעה כפייבוריטית לסדרה אבל הופתעה כשאילת ניצחה אותה פעמיים ברציפות. במשחק השלישי, זה שהיה יכול להיות האחרון בשביל הפועל תל אביב העונה, חזרו האדומים מהקבר ובמשחק גדול של ג'סטין הארפר שקלע 33 נקודות ניצחו 77:98. ניצחון זה של האדומים קטע רצף של שישה הפסדים.

לכל אורך הסדרה, ישנו רבע אחד שבו מוכרע כל משחק. במשחק האחרון בין הקבוצות היה זה הרבע השני כשתל אביב ניצחה בו 16:32. דווקא מי שלא שיחק טוב במשחק הניצחון ביום שלישי השבוע היה רביב לימונד שקלע רק 4 נקודות ובכלל בזמן האחרון חלה ירידה בכושרו של השחקן הישראלי הטוב בליגה העונה.

אם לימונד יחזור לכושרו הערב יחד עם הארפר וקרלון בראון, האדומים יחזירו לעצמם את יתרון הביתיות, ויעבירו את המשחק החמישי והמכריע לאולמם הביתי. האמת? הסיכויים נמוכים.