דורש מאבק בגזענות. פריג'
דורש מאבק בגזענות. פריג'פלאש 90

מרצ נגד עבודה. ח"כ עיסאווי פריג' תוקף בחריפות את מזכ"ל העבודה, ח"כ חיליק בר, בעקבות תמיכתו בהצעת החוק של ח"כ מירי רגב להסדרת תפילת יהודים בהר הבית.

"ח"כ בר דורש 'שוויון מלא בהר הבית', ובאמירה פופוליסטית אחת, מתעלם מנפיצותו של המקום ומהסכנות הטמונות ב'הצהרת החוק' שלו", טוען ח"כ פריג'.

לדבריו, "ח"כ בר הוא לא הראשון לעשות שימוש בהר הקדוש על מנת לצבוע עצמו בצבעים לאומניים. רבים עשו זאת לפניו. ראש הממשלה נתניהו פתח ב-1996 את מנהרת הכותל 'כדי לגעת בסלע קיומנו', צעד שהיווה את אות הפתיחה לאירועים שגבו עשרות הרוגים, פלסטינים וישראלים. יו"ר האופוזיציה שרון התעקש ב-2000 לעלות להר, למרות כל האזהרות ובכך תרם לא מעט לפתיחתה של האינתיפאדה השנייה והם לא לבד.

"הר הבית / אל-חרם א-שריף הוא מקום נפיץ מדי בשביל לשמש את ח"כ בר ככלי 'לנקות' עצמו מהשמאלניות שדבקה בו בעקבות מפגשיו עם אבו מאזן. לא במקרה נקבע הסטאטוס קוו במקום כפי שנקבע, כי במקרה זה הסטאטוס קוו ושמירתו הם המפתח לשמירה על שקט סביב ההר הקדוש והנפיץ", קובע פריג'.

פריג' מציין, כי "מוסלמים מתפללים באל-חרם א-שריף ויהודים בכותל המערבי, ו'השוויון' של ח"כ בר הוא לא יותר מפרובוקציה מסוכנת, שעד עכשיו חשבנו ששמורה רק למירי רגב וחבריה".

"חבל שח"כ בר, יו"ר 'השדולה לפתרון הסכסוך הישראלי - ערבי', מבקש לחוקק חוק שעלול לסתום את הגולל על כל סיכוי לפתרון הסכסוך. עצוב שרעיון מסוכן שכזה יוצא דווקא ממפלגת העבודה, מבלי שאף אחד ממנהיגיה יגנה זאת", חותם פריג' את המתקפה.