אל חברי ועדת הפנים של הכנסת הגיע היום מכתבה של יו"ר הועדה, חברת הכנסת מירי רגב, ובו העתק מכתבו של השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', המודיע כי אין כל כוונה לשנות את הסטטוס הקיים בקבר דוד.

את מכתבה משגרת רגב לחברי הועדה כהודעה על ביטול ישיבה שתוכננה למחר ובה אמורים היו הח"כים לדון בסוגיית מעמדות של האולם שמעל קבר דוד בהר ציון לקראת ביקור האפיפיור בימים הקרובים.

נזכיר כי באחרונה חשפנו בערוץ 7 את תכניותיה של המדינה לשנות את סטטוס התפילות באולם הסעודה האחרונה שבמתחם קבר דוד.

על פי החשיפה בכוונת המדינה להרחיב את היקף ימי התפילות הנוצריות במקום מיום אחד בשנה לשישים ימים בשנה. כעת מודיע השר אהרונוביץ' כי "על פי עדכון שקיבלתי ממשרד החוץ וממשרד ראש הממשלה אין כל כוונה לשנות את הסטטוס קוו הקיים כיום במתחם קבר דוד ואולם הסעודה האחרונה והדבר אמור לגבי זמני התפילות וכל הקשור בכך".

עוד מוסיף אהרונוביץ' ומבהיר כי "אין כל כוונה למסור חלק כלשהו מהמתחם הנ"ל לידי הותיקן".

במכתבו לחברת הכנסת רגב מציין השר אהרונוביץ' את קיומו של חשש שהדיון בנושא עשוי להתסיס "גורמים קיצוניים אשר שמים לנגד עיניהם את הצורך לשבש ולהפריע לביקור", כהגדרתו. לנוכח חשש זה מבקש אהרונוביץ' מרגב לדחות את הדיון. כאמור, מכתבו של אהרונוביץ' צורף למכתבה של רגב לחברי ועדת הפנים ובו היא מודיעה על ביטולו של הדיון בשל ההחלטה העולה מהאמור במכתבו של השר.