נוקיה הקטנה.מכבי תל אביב היא אלופת היורוליג לשנת 2014. תל אביב ניצחה את ריאל מדריד בתוצאה 86:98. אלפים יצאו לחגוג ברחובות מילאנו ובישראל.

אלפי צהובים באולם שבאיטליה, נתנו תחושה של משחק בית לצהובים ואכן השחקנים בצהוב הרגישו בבית ולא הרגישו נחותים מהספרדים החזקים. הספרדים כבר פתחו בפער של 11 נקודות על הצהובים, אבל דייויד בלו וטייריס רייס הצליחו לשמור את הקבוצה מתל אביב צמודים לריאל.

המחצית השניה נפתחה עם הרבה לחימה והקרבה מצד הצהובים והרבה כישרון מצד הספרדים בלבן. המספר הנוסף היה כמעט 100% הצלחה מקו העונשין לצהובים. אה וגם העובדה שבארבעת הניצחונות האחרונים של מכבי, היא פיגרה בהפסקה.

את הרבע האחרון והמכריע פתחה מכבי בהרבה נחישות בהגנה, למרות חסרונו של סופו שיצא מוקדם בחמש עבירות. שוב טייריס רייס היה האיש שהלך עם כל הלב עד לסל והראה שלפעמים כסף לא קונה את הכל.

הלבנים ממדריד עשו מעשה מכבי וקבעו הארכה למשחק המותח אחרי שהיו בפיגור ארבע נקודות, דקה לסיום הזמן החוקי של המשחק. גם בהארכה מכבי פשוט שטפו את המגרש, כשרייס היקמן וטיוס מוכיחים כי הספידו אותם מוקדם מהצפוי.

נס לא היה הערב - מכבי היו פשוט הרבה יותר טובים. בסיום, 12 הפרש לזכות האלופים החדשים מתל אביב 86:98. אליפות שישית לצהובים. מדהים!

מהלך המשחק:

רבע ראשון: הרבע נפתח עם משחק חזק של הספרדים שכבר הובילו בחמש, דווין סמית' ואלכס טיוס עם מספר חסימות ועצירות בהגנה הצליחו לצמק את הפער. בסיום הרבע 15:16 לזכות ריאל מדריד. 

רבע שני: ריאל פתחו חזק בריבאונד וסרחיו רודריגז עם שלשה קבע 15:21. בלו ורייס שמרו את מכבי במרחק בטוח. מי אם לא בלו עם שלשה על הבאזר קבע 33:35 לזכות ריאל במחצית, ונתן תקווה גדולה לאלפי הצהובים שבאולם ואלה שבארץ. 

רבע שלישי: פרננדס עם שלשה על הפנים של פניני הצליח להחזיר את היתרון המבטיח עבור הספרדים. מיד בצד השני סופו הגיע למשחק והשיג סל ועבירה. אבל שוב פישל כשעשה עבירת תוקף שהייתה השלישית שלו, נזק גדול עבור הצהובים. דווין סמית' בשלשה גדולה החזיר את התוצאה להפרש נקודה.

מכבי במומנטום מצויין. סרחיו רודריגז בעבירה שלילית לפני סיום הרבע בישר טובות עבור הישראלים. סופו מנגד עם עבירה רביעית כבר. בסיום הרבע 53:55 לזכות ריאל, אבל במשחק צמוד שכזה ובסקור כל כך נמוך מכבי עדיין במשחק, וכבר קרו ניסים.

רבע רביעי: היקמן פתח טוב את הרבע עם חדירה על שני שחקנים בלבן. היקמן המשיך להיות האיש החם של מכבי כשכל חדירה שלו סיכנה את הלבנים.

רייס בשלשה מוזרה קבע יתרון 58:60 לזכות מכבי. מירוטיץ' הפך שוב. אבל בלו שוב הפך. סופו יצא בעבירה חמישית שש דקות לסיום המשחק. רודריגז לא הסכים לוותר וקלע שלשה נוספת. רייס את היקמן שוב נתנו את הטון ברגעים המכריעים ושמרו את תוצאת המשחק בשיוויון 67:67, 3 דקות לסיום. דקה לסיום המשחק רייס קבע יתרון ארבע נקודות לזכות תל אביב. 21 שניות לסיום המשחק בורוסיס על קו העונשין קבע שיוויון. המשחק נכנס להארכה.

הארכה: שוב רייס בשתי שלשות ונקודות מהעונשין החזיר את היתרון לצהובים. אלכס טיוס באלי-אופ קבע ארבע למכבי. רייס הגדיל לשש דקה וארבעים לסיום הארכה. מכבי כבר הגדילו ל9 אבל הלבנים שוב הורידו בעזרת שלשה ל-6. נקודות מהעונשין של טיוס החזירו את מכבי ליתרון מבטיח, 8 הפרש, פחות מדקה לסיום. מכבי אלופה בזכות תוצאה נדירה: 86:98