ספרות תורנית. לומדים ומעמיקים
ספרות תורנית. לומדים ומעמיקיםאילוסטרציה: פלאש 90

ההרשמה לחידון התנ"ך לצעירים של תנועת הנוער אריאל הסתיימה.

350 צעירים מתנועות אריאל, בני עקיבא, עזרא, ביחד עם צעירים ממקומות בהם אין סניפים הבטיחו את מקומם בתחרות, כשהטובים ביותר יעלו לשלב המחוזי ומשם לשלב הארצי.

החידון מחולק לשלוש קבוצות גילאים מג' עד ט' בכדי לאפשר התמודדות הוגנת בין כולם. עורכת החידון היא עדי דיאמנט, כלת התנ"ך העולמית לשנת תשס"ו שגאה לקחת חלק בתחרות, "משמח אותי לעבוד עם ילדים שאוהבים את התנ"ך, שלומדים תנ"ך בהתלהבות ומוכנים להקדיש ללמידה זו זמן וכוח, זה ממלא בגאווה יהודית וישראלית".

גם הצעירים התחילו ללמוד לשלב הראשון של התחרות, "אני מאוד אוהב את התנ"ך, אני חושב שזה דבר מעניין וחשוב לחיים, באריאל מרגישים את האווירה התורנית ונמשכים אליה", אומר משה קטן, חניך מסניף שעלבים שנרשם לתחרות, "יש לי הרבה חברים שהולכים להשתתף בתחרות, אני מתכוון לעבור בכללי על התנ"ך, לפי הפרקים שביקשו מאיתנו ללמוד".

איך ההורים והחברים מגיבים?

"מפרגנים, מעודדים. יש גם כאלה שאומרים לי שזה לא חשוב, אבל זה לא משנה לי, כי לפי דעתי זה כן דבר חשוב".  

נושא החידון הוא "הנני- לשליחות ולעשייה", ובקרוב יפתחו בסניפים מרכזי למידה חווייתיים בנושא לכלל הנוער הישראלי בליווי מדריכי התנועה והבוגרים, "אנחנו מאמינים שהתנ"ך שייך לכולם", אומרים בתנועה, "באמצעות החידון אנו מבקשים לחבר את הדור הצעיר לחשיבות לימוד התורה בהתמדה ובהיקף. התנ"ך, ספר הספרים הינו אבן בניין בחיי האומה ואנו בציפייה כי החידון ירבה אהבת תורה בקרב ילדי ישראל".