מרמרה
מרמרהדו"צ

פרופסור אופירה סליקטר היא מומחית למדעי המדינה בגראץ קולג', פילדלפיה, וראש המחלקה לאסטרטגיה ומודיעין באגודה ללימודי המזרח-התיכון ואפריקה.

לאחרונה היא הוציאה את ספרה החדש "סכסוך א' סימטרי רך נגד ישראל מבט מודיעיני", שעוסק בכישלון ארגוני המודיעין בישראל בטיפול בשיטות חדשות במאבק נגד ישראל.

את הדברים חשפה פרופ' סלקטר בכנס, שנערך תחת הכותרת "החרם נגד ישראל: בקמפוס ומעבר", שהפיק ארגון 'מוניטור האקדמיה הישראלית'.

בראיון לערוץ 7 אומרת סלקטר כי כיום השתנו שיטות הלוחמה של הפלשתינים נגד ישראל, וצריך לבנות מחלקות חדשות שיטפלו בשיטות החדשות, "אנחנו עדים למעבר משיטות הלחימה המסורתיות כמו מלחמה רגילה וטרור שהפלשתינים נכשלו בהן ומעבר לשיטות לוחמה חדשות שמתאימות למאה ה-21 , לוחמה בעזרת עמותות אזרחיות עולמיות".

לטענתה המוסד ואמ"ן אינם ערוכים לשיטות הלוחמה החדשות והכישלונות כבר מהדהדים, "את כשלון המרמרה ישראל לא צפתה, הפרדיגמה הייתה שבספינות של פעילי שלום אין אלימות, הם לא חזו הקמתה של עמותה שהיא מוטציה של העמותה הקיימת שאותה הם הכירו ושפעלה בתורכיה, עמותה שדוגלת באלימות. המוסד ואמ"ן לא הכירו את העמותות האלה. דבר דומה קרה עם תכנית הורייזן 2020 גם שם היה כשלון מודיעיני, היוזמה הזאת התבשלה בפרלמנט של האיחוד האירופי חודשים ארוכים, וזה הכה את ישראל בהפתעה גמורה".

פרופ' סליקטר טוענת כי כל פניותיה למשרד החוץ נענו באדישות, "פנינו אין ספור פעמים והבאנו להם מצגות אך אף אחד לא חזר אלינו. גם השגריר לשעבר מייקל אורן כתב ספר על שיטות הלוחמה החדשות. לצערי חלק מארגוני המודיעין והמשרדים הממשלתיים לוקים בתסמונת השחצנות, חוסר הידע והנאיביות".

היא קוראת לראש הממשלה להקים גוף חדש שיטפל בעמותות האזרחיות שפועלות נגד ישראל, "כולם מדברים על הקרן החדשה, אבל היא שחקן זוטר לעומת עמותות רבות אחרות שפועלות נגדנו בעולם. לא מספיק שראש הממשלה יקים צוות בין תחומי, צריכים להקים זרוע חדשה אולי בתוך המשרד לענייני מודיעין של השר שטייניץ. כתבתי כבר ספרים על כישלונות מודיעיניים בעולם כולו כמו מדוע לא ניבאו בארה"ב את בואה של המהפכה הפונדמנטליסטית באיראן, או מדוע לא ניבאו את התמוטטותה של בריה"מ וכו'".