אביגדור ליברמן שר החוץ
אביגדור ליברמן שר החוץצילום: משרד החוץ

שר החוץ, אביגדור ליברמן, התייחס הערב (מוצאי שבת) לפיגוע הירי בבריסל סמוך למוזיאון היהודי.

"ארוע הטרור במוזיאון היהודי בבריסל, בו נרצחו 3 אנשים חפים מפשע, הוא התוצאה בשטח של ההסתה האנטי-ישראלית והאנטישמית שמתבטאת, בין היתר, בקריאות לחרם על ישראל ובחרמות על מוצרים ישראליים, בפעילויות נגד ישראל בפורומים בינלאומיים ובעמדה חד-צדדית אוטומטית נגד ישראל", אמר ליברמן.

הוא ציין כי "במהלך ההיסטוריה עברה האנטישמיות גילגולים רבים אך הבסיס נשאר תמיד אותו בסיס: שנאת יהודים, רק בגלל שהם יהודים, באשר הם, ואין זה משנה אם הם חיים בירושלים, בת"א, באריאל, בחברון, בבריסל או במאדים".

שר החוץ הוסיף "הפעילות שמתכנה 'פרו-פלסטינית', פעילות ששוב, כמו בימים האפלים ההם קוראת להחרים 'סחורות של יהודים' ופועלת באגרסיביות נגד הדמוקרטיה היחידה במזה"ת, היא פעילות אנטישמית נטו ולא חלק מויכוח מדיני לגיטימי לגבי סכסוך על שטח שכמוהו יש במקומות רבים בעולם.

האירועים האנטישמיים האחרונים בקנזס, בטולוז והערב בבריסל הם נורת אזהרה גדולה ומהבהבת לכל אלו שמדעת או לא, משתפים פעולה עם ההסתה הזו כשהם ממהרים, כל פעם מחדש, לגנות את ישראל ולהשוות בנייה של בית עבור משפחה יהודית בארץ אבותינו לפעולות טרור רצחניות ואכזריות של אנטישמים וטרוריסטים בני-בליעל, בעזה או בבריסל", דברי השר ליברמן.