זירת הפיגוע בבריסל
זירת הפיגוע בבריסלרויטרס

שניים מתוך שלושת ההרוגים בפיגוע הירי שאירע אתמול סמוך למוזיאון היהודי בבריסל, הם תיירים מישראל.

על פי הדיווח מדובר בבני זוג בשנות ה-50 לחייהם המתגוררים בתל אביב. הודעה נמסרה למשפחות ההרוגים. 

המשטרה המקומית מנסה לאתר את היורה, שטרם נתפס.

ממשרד החוץ נמסר כי שני ההרוגים הישראלים לא זוהו במשך שעות ארוכות משום שלא נשאו עליהם תעודות מזהות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בעקבות הרצח "מעשה הרצח הזה הוא תוצאה של הסתה בלתי פוסקת נגד היהודים ומדינתם. על אדמת אירופה ממשיכות להישמע עלילות וכזבים נגד מדינת ישראל, תוך התעלמות שיטתית מהפשעים נגד האנושות ומעשי הרצח שנעשים באזורנו. התשובה שלנו לצביעות הזאת היא אמירה בלתי פוסקת של האמת, המשך מאבק עיקש בטרור וביצור כוחנו".

הפיגוע החל בשעה 15:50 (שעון מקומי). היורה יצא מרכב אאודי שעצר מול המוזיאון היהודי בעיר, וצעד לעברו. 

בידי היורה היה תיק ספורט. חלק מהדיווחים מציינים כי הגיע למקום כשלצידו אדם נוסף ואז, לפתע, הוא הוציא מתיקו כלי נשק והחל לירות באופן אקראי. מהירי נהרגו שתי נשים בכניסה למוזיאון. אחר כך התקדם היורה לתוכו, וירה בשני גברים. אחד נהרג, והשני, בשנות ה-30 לחייו, הוגדר במצב אנוש, שעות אחר כך מת מפצעיו.

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, שמקום מושבו בבריסל, הודה לכל המנהיגים שמיהרו להביע זעזוע מההתקפה הנפשעת במוזיאון היהודי בעיר, אך ציין כי גינוי אחרי פיגוע צפוי מראש הוא מירוק מצפון בלבד, כאשר האנטישמיות מרימה ראש כמעט בכל פינה בבלגיה ובשאר מדינות האיחוד האירופי.

"אנו בעיצומו של הליך הבחירות לפרלמנט האירופי והתחזיות באשר להגברת ההקצנה ועליית כוחם של הכוחות פאשיסטיים והאנטישמיים מבהילות!!! דומה שאירופה עדיין לא הפנימה שהדמוקרטיות חייבות להתגונן בצעדים נחושים הרבה יותר. מי שלא טורח לבער את הנגעים האנטישמיים בקרבו, מי שמגלה הבנה וסלחנות למעשי טרור בגלל מניעים פוליטיים צרים – סופו שיהפך קורבן בעצמו בידי אותם לאומנים ואנטישמים עצמם", הדגיש הרב מרגולין.

עוד קרא הרב מרגולין לראשי כל מדינות האיחוד ולנבחרי הפרלמנט האירופי החדש שייבחרו השבוע, להקים מייד כוח משימה כלל אירופי למיגור האנטישמיות – הן ברמת ביטחון הפנים – הגברת האכיפה, המודיעין והאכיפה, והן ברמת החינוך.