לאטובוס ולילדים אין קשר למוזכר בכתבה
לאטובוס ולילדים אין קשר למוזכר בכתבהפלאש 90

ההתנגדות הציבורית שהחלה בעצומת הורים נגד שימוש בתקציבים המגיעים מ"הקרן לידידות", לצורך הפעלת תכנית פעילות הקיץ אותה מקדם משרד החינוך צוברת תאוצה.

מלבד עצומה עם אלפי חותמים, יוזמי העצומה מתכננים לערוך עשרות חוגי בית בערים וביישובים​ בשבועיים הקרובים, במסגרתם תוסבר הסכנה בשיתוף פעולה עם הקרן לידידות.

לאחרונה יצאו עשרות רבנים בישובי בנימין בגילוי דעת האוסר עשיית שימוש בתקציבים המגיעים מ"הקרן לידידות".

בקריאתם נאמר, כי "לאחר בירורים, התייעצויות ודיונים ממושכים, וכן בעקבות דבריהם של הרב דב ליאור הרב צפניה דרורי והרב שלמה אבינר בנושא, הגענו למסקנה שאסור לשתף פעולה עם הקרן ואין לקבל ממנה תקציבים, בבחינת 'לא מדובשך ולא מעוקצך. איסור זה לקבל מתנות מגורמים כנסייתיים עומד בפני עצמו, וזאת מעבר לחשש ממעורבות גוברת והולכת של גורמים נוצריים בתכני הלימוד עצמם. ולכן, אסור להשתתף בתוכנית במתכונתה הנוכחית, כלומר כל עוד יש לה זיקה כלשהיא לקרן לידידות".

"אנו קוראים לכל מי שבכוחו להשפיע למחות על חילול השם שנעשה לצערנו על ידי משרד החינוך, בכך שהוא מקבל מתנות מגורמים נוצריים אדוקים ומשתף אותם בחינוכם של ילדי ישראל. האלמן ישראל? האם באמת זקוקים אנו, היהודים במדינת ישראל המשגשגת, למתנותיהן של כנסיות וכמרים כדי לחנך את ילדינו?!", הוסיפו הרבנים בגילוי הדעת.​

מהקרן לידידות נמסר בתגובה כי "בין נתמכי הקרן לידידות ישנם עשרות ארגונים של שומרי תורה ומצוות, דתיים וחרדיים כאחד. כל אלה נתמכו ונתמכים על ידי הקרן לאור היתרים הלכתיים מגדולי הפוסקים, שבדקו את הנושא וקבעו כי אין שום בעיה בפעילות הקרן ובתמיכה מהקרן".

בקרן מוסיפים, כי "הקמפיין שמתנהל בימים האחרונים נגד הקרן על ידי גורמי עלומים מלא בשקרים ובסילופים, וחוות הדעת הרבניות המתבססות עליו נכתבו על בסיס מידע שקרי זה. די רק להזכיר כי הציטוט המובא מספרו של הרב אקשטיין בו כביכול אומר הרב כי הוא 'יהודי למען ישו' הוא שקר וכזב. הרב אקשטיין מעולם לא כתב דברים אלה על עצמו. שקר זה מלמד גם על כלל הטענות נגד הקרן".