בית כנסת פריז צרפת
בית כנסת פריז צרפתצילום: פלאש 90

שני אחים, בחורי ישיבה בני 19 ו-21, הותקפו בעת שיצאו מבית כנסת בפריז, שעות ספורות לאחר פיגוע הירי במוזיאון היהודי בבריסל. כך דיווח שר הפנים הצרפתי ברנרד קזנב.

השר הורה למשטרת צרפת להגביר את האבטחה בקרבת בתי כנסת ומוסדות יהודיים אחרים.

התקיפה אירעה אתמול בערב כששני אלמונים תקפו את שני מתפללים שיצאו מבית כנסת בעיר קרטיי, פרבר של פריז שנמצא דרום-מזרחית לעיר הבירה הצרפתית. שני הנתקפים סובלים מחבלות בגופם ופונו לבית חולים מקומי, אולם לא נשקפת סכנה לחייהם.

משטרת פריז מנהלת מצוד אחר השניים שנמלטו מהמקום, אחד ברגל והשני באופניים.

בני דודם של שני האחים, סיפר בשיחה עם ערוץ 7, על תקיפה הקשה "השניים הותקפו בעת שיצאו מבית הכנסת הנמצא באיזור השקט של העיר קריטיי - שאין שם הרבה תקיפות אנטישמיות.

אחד התוקפים, בעלי חזות ערבית, תקף את אחד האחים באגרופן ושבר לו את הלסת. האח השני, שנפגע קלות באירוע, הצליח להתחמק מהתוקפים. שני האחים פונו לבית החולים המקומי ומחר צפוי האח הבגיר לעבור ניתוח". 

לדבריו, סבם של האחים, אשר ניהל את המוסד הכספי של יהדות קרטיי מנסה כעת לפעול בדרגים הרלוונטיים כדי לתפוס את החשודים. 

"מיום ליום, אנחנו מרגישים שאנחנו לא במקום שלנו", אמר בן הדוד והוסיף כי הרבה מהיהודים בצרפת שואפים לעלות לישראל אך לדבריו, אין להם את הכלים לעבור. 

שלושה בני אדם נהרגו אמש בפיגוע ירי במוזיאון היהודי בבריסל ואדם נוסף נפצע אנושות. ההרוגים הם הישראלים עמנואל (54) ומרים (53) ריוה, בני זוג מתל אביב, ומתנדבת צרפתייה שעבדה במוזיאון.

בתקיפה אנטישמית נוספת שאירעה בסוף השבוע האחרון, נדקר בעיר ג'רבה בתוניסיה גבריאל אוזן, צורף יהודי בן 38. 

לדברי העוברים והשבים הדוקר צעק לפני התקיפה "האומה של מוחמד חוזרת לנקום". היהודי נאבק עם הדוקר המוסלמי שהצליח לדקור אותו בחזהו, והובהל על ידי כוחות הצלה לטיפול נמרץ כשמצבו קשה אולם יציב.