רכבו של מח"ט שומרון שצמיגיו נוקבו
רכבו של מח"ט שומרון שצמיגיו נוקבודובר צה"ל

חייל המשרת במחנה 80 נעצר בשבוע שעבר בחשד למעורבות באירוע בו נוקב צמיג של רכב צבאי בבסיס ועליו נכתבו כתובות.

בין השאר נכתב על הרכב "תג מחיר" ו"רצח לאפיפיור", לקראת ביקורו של האפיפיור פרנציסקוס בישראל.

החייל נעצר ביום שני שעבר בידי אנשי הימל"מ – יחידה מיוחדת של מצ"ח, ונחקר במשך יומיים. החייל קיבל יעוץ משפטי מעו"ד עדי קידר מארגון 'חוננו', הכחיש בחקירתו את המיוחס לו וטען כי אינו קשור למקרה.

לדברי מקורבי החייל, במהלך חקירתו אמרו לו החוקרים כי עברו על רשימות החיילים המשרתים בבסיס והחליטו לעצור אותו. בנוסף נאמר לו כי הוא נתון תחת מעקב. יש לציין כי החייל למד קודם גיוסו בישיבת קבר דוד המלך וכי הוא עטור פיאות וחובש כיפה.

בנוסף דרשו החוקרים מהחייל לכתוב 15 פעמים את הכתובות שנכתבו על הרכב הצבאי, ובין השאר את המילים "רצח לאפיפיור", ככל הנראה במטרה להשוות את כתב היד לכתובות שנרשמו.

כעבור יומיים שוחרר החייל והוחזר ליחידתו מבלי שהובא לדיון בפני בית-דין צבאי, וזאת לאחר שלא נמצא קשר בינו לבין המקרה.

עו"ד עדי קידר המייצג את החייל מטעם ארגון "חוננו" מסר בתגובה כי "בהמשך להתנהלות המשטרה והשב"כ, נראה כי גם הצבא אינו מסוגל לטפל בצורה הולמת באירועים קלי ערך. מדובר במעצר של בחור צעיר, שהכחיש את המיוחס לו ושוחרר.

"מצער שהצבא נסחף להיסטריה התקשורתית סביב סוגיית ה'תג מחיר', ושולח יחידה מיוחדת אשר עוסקת בפשיעה חמורה ובסוחרי נשק לחקור ריסוס כתובות גרפיטי. זהו שימוש לרעה בסמכויות, הגורם להמשך הפילוג והשנאה בין חלקים בעם", אמר קידר.

מדובר צה"ל נמסר כי "נפתחה חקירת מצ"ח בנושא ועם סיומה יועברו ממצאיה לעיון וחוות דעת הפרקליטות הצבאית".