יציקת הבטון
יציקת הבטוןעופר עמר

חברת ''יפה נוף'' ביצעה בסוף השבוע, לראשונה בארץ, יציקת גשר באורך של 150 מטרים וברוחב 10 מטרים בלילה אחד.

כ-150 משאיות בטון הובילו 1,200 קוב בטון לאתר הקמת הגשר, שנבנה מקונסטרוקציית ברזל במשקל 350 טון. הגשר החדש ישלים את מחלף אלנבי בחיפה.

החל מהשעה 20:00 של ליל חמישי ועד השעה 6:00 בבוקר יום שישי בוצעה היציקה ללא הפסקה ע"י 3 משאבות בטון שעבדו במקביל וכ-50 פועלים, כדי להשלים אותה בזמן.

עיריית חיפה ומשרד התחבורה, באמצעות ''יפה נוף'', החלו לפני כשנה וחצי בביצוע פרויקט השלמת מחלף אלנבי, המחבר בין שד' ההגנה בכניסה הדרומית לחיפה, עם רח' אלנבי ועם שכונת בת גלים, בעלות של כ-35 מיליון ש"ח. השלמת הבנייה של מחלף אלנבי תהווה חיבור חיוני נוסף לשכונת בת גלים.

"זהו שלב חשוב  בפרויקט הכשרת ציר ראשי בין המחלף ועד כיכר צים, פרויקט שיהפוך את שכונת בת גלים לנגישה יותר וישפר את איכות חייהם של התושבים ושל המגיעים באלפיהם מידי יום דרך צומת דולפין", אומר אבישי כהן, מנכ"ל ''יפה נוף''.

המחלף תוכנן ומבוצע תוך התחשבות מלאה בנוף המקומי המשתלב עם הים. העבודות להקמת המחלף כוללות גם הקמת שלד למבנה בגודל של כ-1,000 מ"ר שמיועד לשמש כמועדון גולשים. במקביל מתבצע תכנון לחלוקה הפנימית של המבנה.

צילום: עופר עמר

"מחלף אלנבי נחשב לפרויקט תחבורתי חשוב וחיוני לחיפה. מטרתו לייצר כניסה ויציאה נוספת על האחת הקיימת בלבד לשכונת בת-גלים ולמקומות אסטרטגיים בחיפה כגון המרכז הרפואי רמב"ם, הנמל ובסיסי הצבא הנמצאים בבת-גלים" אומר יונה יהב, ראש העיר חיפה.

במחלף וברמפת העליה והירידה ממנו יהיה נתיב אחד לכל כיוון והוא ישמש לכניסה ויציאה מבת-גלים. התנועה הנכנסת לבת-גלים תרד מהמחלף ישירות לרח' העליה השנייה ומשם לבת-גלים. יחול איסור על משאיות כבדות להשתמש במחלף החדש ככניסה ויציאה משכונת בת גלים.

העבודות בפרויקט כוללות בניית גשר, הכנה למועדון השייט, החלפת מערכות תאורה וחשמל, צנרת ניקוז, קווי מים ומובל ביוב ראשי ברח' יוברט המפרי בבת גלים. הפרויקט משלב פעילות גולשים באזור ומייצר שטחי דשא לשירות הציבור בכלל והגולשים בפרט, עבודות הפיתוח הסביבתי בפרויקט מהוות חלק מרצף של טיילת ושבילי אופניים המתחילים בשכונת בת גלים וממשיכים דרומה דרך פארק שקמונה, פארק הכט, חוף הכרמל, חוף דדו, חוף הגולשים ובעתיד עד לעתלית.