הרפר נואם בכנסת. היום
הרפר נואם בכנסת. היוםצילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

הלובי המוסלמי בקנדה (NCCM) ממשיך בהליכי תביעת הדיבה נגד רה"מ סטיבן הרפר.

בהודעה שפרסם היום (ה') הארגון נמסר כי בעקבות אי התנערות משרד רה"מ מההתבטאות הפוגענית נגד הארגון לא נותרה לו ברירה אלא להביא את הנושא להכרעת בית המשפט. על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

ב-14 בינואר השנה הפנה הלובי המוסלמי קריאה לרה"מ סטיבן הרפר, שלא לצרף למשלחתו שיצאה לביקור בישראל פעיל של ארגון הליגה להגנה יהודית, בטענה שמדובר בארגון שנוי במחלוקת.

יומיים לאחר מכן הגיב ראש אגף התקשורת במשרד רה"מ, ג'ייסון מקדולנד, באומרו, כי "אנו לא נתייחס ברצינות לביקורת של ארגון, אשר לו קשרים מתועדים עם ארגון טרור דוגמת חמאס", אמר.

הלובי המוסלמי, המגדיר את עצמו כפועל למען חירויות אזרחיות, קבל על דבריו "השקריים, הפוגענים והמטילים דופי" של ג'ייסון מקדונלד, ושלח מכתב התרעה לפני הגשת תביעת דיבה נגד מקדולנד והרפר.

במסיבת עיתונאים באוטווה אמר אז גארדי, כי "במקום להשיב לחשש לגיטימי שהעלנו מנהל לשכת התקשורת במשרד רה"מ תקף אותנו וניסה להשמיץ אותנו בטענה של-NCCM 'קשרים מתועדים עם ארגון טרור דוגמת חמאס', ואין דבר בלתי נכון יותר מאמירה זו".

לדבריו, "NCCM לא יתיר להתבטאות השקרית של משרד רה"מ ללא תגובה. הטענה שלארגון שלנו קשרים בניגוד לחוק היא אמירה פוגענית בנו, בציבור הקנדי מכל הדתות והרקע האתני, והיא אך מחזקת את הסטריאוטיפים המכוערים על המוסלמים הקנדים".

הוא האשים את משרד רה"מ בניסיון להטיל אימה ולהשתיק קולות אופוזיציוניים באמצעות פעולה בלתי דמוקרטית ובדרך של ביריונות המעודדת יצירת גישה חשדנית כלפי המוסלמים בקנדה.