Hanna Maron
Hanna MaronFlash 90

נשיא המדינה שמעון פרס ספד הערב (מוצאי שבת) לשחקנית חנה מרון שהלכה לעולמה בגיל 90.

"אבדה היום למדינת ישראל אישה נפלאה, אמנית גדולה ודמות מיוחדת במינה. חנה מרון הייתה אמנית במלוא מובן המילה היא לא התכופפה לרוחות- היא העדיפה לשבור אותן ולעמוד זקופת קומה", אמר הנשיא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על פטירתה ואמר כי "חנה מרון היתה מבכירי אמני ישראל, חלוצת התאטרון העברי ושחקנית דגולה. היא מילאה אינספור תפקידים ראשיים על במותינו עוד לפני הקמת המדינה, וגם אחרי שנפצעה בהתקפת טרור הוכיחה הלכה למעשה שההצגה חייבת להימשך.

''הופעותיה היו בלתי נשכחות", סיפר נתניהו, "גם עשרות שנים אחרי שהופיעה בסדרה 'קרובים קרובים' משפטי המחץ שלה ממשיכים ללוות אותנו עד עצם היום הזה. לכתה הוא אובדן לדורות של ישראלים שהוקירו את כשרונה ופועלה. אני שולח תנחומים לבני משפחתה".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת סיפרה כי מרון היתה מענקיות התאטרון הישראלי. "מרון, כלת פרס ישראל, היתה בחייה מורת דרך לדורות רבים של שחקנים ושחקניות שלעד יזכרו את תפקידיה הנפלאים בקלאסיקות של התיאטרון הישראלי כדוגמת 'הוא הלך בשדות', פיגמליון, 'כטוב בעיניכם', 'מהומה רבה על לא דבר', ועוד ועוד.

"מרון מחזיקת שיא גינס כשחקנית בעלת הקריירה הארוכה ביותר על הבמה לא איבדה לרגע את התשוקה למשחק, לרצון לחדש, להתנסות ולאתגר את עצמה ואת הצופים במגוון רחב של תפקידים. היא היתה שחקנית כובשת. שחקנית טוטלית ומסורה שהצליחה להביא את כישוריה יוצאי הדופן גם לתפקידים בלתי נשכחים בקולנוע ובטלוויזיה. אנו נפרדים היום מגיבורת תרבות. אני משתתפת בצער בני משפחתה", אמרה לבנת.

חנה מרון: עלינו להיות "אור לגויים"

מרון, מגדולי השחקנים בישראל, זכורה לרבים מהתכנית "קרובים קרובים" בשנות השמונים כששיחקה יחד עם יהורם גאון, לאורה ריבלין, תיקי דיין ואילן דר.

נזכיר כי בדרכה לאודישן בלונדון בשנת 1970 היא נפצעה קשה בהתקפת מחבלים על מטוס "אל על" במינכן. כתוצאה ממתקפת הטרור, נקטעה רגלה השמאלית של מרון, והיא עברה טיפולים בגרמניה במשך חמישה חודשים.

בראיון מיוחד לערוץ 7 סיפרה "זרקו עליי רימון ונפצעתי וכמעט מתתי, איבדתי חלק מגופי אבל אני מתפקדת מצוין, אי אפשר לשכוח אותם בגלל אותו איבר שחסר לי".