האם הספרדים יניפו שוב את הגביע?
האם הספרדים יניפו שוב את הגביע?צילום: פלאש 90

בית ב' במונדיאל שיתקיים בעוד שבועיים בברזיל, מסתמן כאחד מהבתים היותר מותחים מרתקים וצופנים הפתעות שקיימים בטורניר העולמי הקרב ובא.

ספרד, הולנד וצ'ילה מחזיקים בשחקנים בעלי שם עולמי וביחד מהווים את רוב השחקנים הטובים בעולם. שחקני שלושת הקבוצות משחקים בליגות הכדורגל הטובות בעולם ובקבוצות הפאר: ברצלונה, ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד, יובנטוס, מצ'סטר יונייטד, באיירן מינכן ועוד. נתון נוסף הוא שהמנצחות בבית זה יהיו מוגרלות מול אלה של בית א' (ברזיל? קרואטיה?) דבר אשר בהחלט תורם למתח ולעניין סביב בית זה.

ספרד

הנבחרת הטובה בעולם. מאז שנת 2008 זכתה בכל הגביעים של הטורנירים הגדולים, הווי אומר - יורו 2008, מונדיאל 2010 ויורו 2012. שלוש התארים הללו קיבעו את מעמדה של ספרד כנבחרת הטובה בעולם עם הישג שלא עשתה אף נבחרת לפניה. גם הנבחרת הצעירה של ספרד מחזיקה בגביע אירופה לנבחרות עד גיל 21, לאחר שזכתה בו במהלך הטורניר האחרון שהתקיים בארצנו הקטנטונת בקיץ האחרון. ואל תחשבו שתמיד זה היה כך. אולי אלו היו הציפיות ואולי סתם השחצנות, אבל ספרד הייתה הלוזרית הגדולה של הכדורגל העולמי, זו שתמיד מפשלת בטורנירים הגדולים למרות הכישרון הרב. 

גם במוקדמות המונדיאל ספרד לא נראתה כנבחרת המאיימת ביותר. אבל למרות תוצאת תיקו מביכה מול פינלנד בספרד, היא הצליחה להעפיל אל המונדיאל מהמקום הראשון בבית 9, בית שכלל גם את נבחרת צרפת. מה שהראה, שאפילו כשספרד לא בכושר שיא, היא לא נבחרת שאפשר לזלזל בה.

לאור העונה האדירה שעברה ליגת העל הספרדית עם מירוץ משולש של ברצלונה ריאל ואתלטיקו על תואר האליפות, אי אפשר להגיד שספרד לא בכושר. השחקנים יבואו רעבים להצליח ובכושר שיא. דבר מלבד מקום ראשון בבית יהיה כישלון עבור הספרדים.

גם מבחינת הכישרון הרב שיש בסגל השחקנים שזימן המאמן האגדי דל בוסקה, ספרד חייבת לזכות לזכות בטורניר: צ'אבי, אינייסטה, קסיאס, דה חאה, פדרו, דויד סילבה, פברגאס, וייה, טורס ועוד ועוד. שם המשחק של הנבחרת הספרדית הוא משחק קבוצתי. אם שוב הקבוצה תתעלה מעל האגו של כל שחקן ושחקן, אף אחת לא תצליח לעמוד ממול לנבחרת הספרדית בדרך לזכייה שנייה ברציפות במונדיאל ורביעית בטורניר גדול.

שימו לב ש: דייגו קוסטה, חלוצה הפורה של האלופה הספרדית הטרייה אתלטיקו מדריד, נפצע ואינו כשיר עדיין למשחקי המונדיאל, ובכל זאת זומן. זאת בניגוד לאיסקו קשרה הצעיר והמוכשר של ריאל מדריד שבכושר שיא ולא זומן. הסיפור שעומד מאחורי זימונו של קוסטה על פני איסקו, הוא ההסבר לכך. בחודשים האחרונים התנהלה מלחמה תקשורתית על שירותיו של קוסטה בין נבחרות ספרד לברזיל. לבסוף בחר השחקן בספרד, וכחלק מהתנאים היה זימון השחקן לסגל המונדיאל. האם יוכיח את הזימון והמלחמה עליו?

ההפסד הגדול בכל המונדיאלים של נבחרת ספרד, היה בדיוק באותה המדינה שתארח את המשחקים השנה - ברזיל. בשנת 1950 שיחקה נבחרת ספרד מול נבחרת ברזיל והפסידה לה 6:1. אם ספרד תסיים במקום השני בבית היא תפגוש בשלב הבא את ברזיל המארחת שוב. מפגש ששתי הקבוצות יעדיפו לקיים אותו בגמר.

הסגל המלא:

איקר קסיאס (ריאל מדריד), פפה ריינה (נאפולי), דויד דה חאה (מנצ'סטר יונייטד).

ססאר אספיליקואטה (צ'לסי), ג'רארד פיקה (ברצלונה), סרחיו ראמוס (ריאל מדריד), ג'ורדי אלבה (ברצלונה), חאבי מרטינס (באיירן מינכן), ראול אלביול (נאפולי), חואנפראן (אתלטיקו מדריד), דני קרבחאל (ריאל מדריד).

סרחיו בוסקטס (ברצלונה), צ'אבי אלונסו (ריאל מדריד), קוקה (אתלטיקו מדריד), אנדר איטורספה (אתלטיק בילבאו), צ'אבי (ברצלונה), פדרו (ברצלונה), דויד סילבה (מנצ'סטר סיטי), ססק פברגאס (ברצלונה), חואן מאטה (מנצ'סטר יונייטד), סנטי קאסורלה (ארסנל), אנדרס אינייסטה (ברצלונה).

דייגו קוסטה (אתלטיקו מדריד), דויד וייה (אתלטיקו מדריד), פרננדו טורס (צ'לסי).

דבר המומחים: השאלה היא איזה ספרד נקבל - זאת של שלוש הטורנירים הגדולים האחרונים או זאת שהפסידה בדיוק לפני לברזיל בגביע הקונפדרציות. ספרד הרעבה או ספרד השבעה. במילים אחרות: ספרד תלויה בעצמה בלבד.

צ'ילה

כיאה לנבחרת שמגיעה מדרום אמריקה לצ'ילה יש בסגל שחקנים בכירים בקבוצות הפאר של הכדורגל העולמי.

מצד אחד צ'ילה היא אכן נבחרת ברמה עולמית: שותפה ל- 9 טורנירי מונדיאל שונים במהלך שנות פעילותה, והישג השיא שלה היא אי שם בשנת 1962 כשהגיעה למקום השלישי והמכובד למדי בטורניר שהיא עצמה אירחה באותה השנה. מצד שני, צ'ילה היא לא ברמה של ברזיל ארגנטינה ואפילו לא אורוגוואי. היא גם לא מצליחה לעלות לכל מונדיאל בשנים האחרונות, כאשר במונדיאל האחרון הייתה טובה מאוד בשלב הבתים. ברגע האמת פישלה צ'ילה בגדול מול נבחרת ברזיל, שאותה עוד עשויה לפגוש שוב בשלב הבא אם תסיים שניה בבית.

שימו לב ש: המאמן חורחה סמפאולי דוגל מאוד בשיטת משחק התקפית ועם שני שחקני ההתקפה הטובים בעולם - ארתורו וידאל מיובנטוס ואלכסיס סאנצ'ס מברצלונה הוא אכן יכול לנהל משחק שכזה, עם הרבה מאוד שערים. מצד שני, צ'ילה כבר נוכחה לדעת כי ספרד היא לא קבוצת הגנה גרועה בכלל ושקשה מאוד להבקיע לשערה. השתיים נפגשו במונדיאל האחרון גם בשלב הבתים, צ'ילה לא עברה אותו. 

הסגל המלא:

קלאודיו בראבו (ריאל סוסיאדד), ג'וני הררה (אוניברסידד דה צ'ילה), כריסטופר טוסלי (אוניברסידד קתוליקה), פאולו גארסס (אוהיגינס).

גארי מדל (קרדיף), גונסאלו חארה (נוטינגהאם פורסט), מרקוס גונסאלס (אוניון אספנולה), אנסו אנדיה (אוניברסידד קתוליקה), חוסה רוחאס (אוניברסידד דה צ'ילה), יוג'ניו מנה (סנטוס), מאוריסיו איסלה (יובנטוס).

חורחה ואלדיביה (פלמייראס), פליפה גוטיירס (טוונטה), רודריגו מיאר (אטלס), חוסה פדרו פואנסלידה (קולו קולו), פאבלו הרננדס (אוהיג'ינס), מתיאס פרננדס (פיורנטינה), פרנסיסקו סילבה (אוסאסונה), ארתורו וידאל (יובנטוס), צ'רלס אראנגויס (אינטרנסיונאל), מארסלו דיאס (באזל), קרלוס קרמונה (אטאלנטה), מיקו אלבורנוס (מאלמו).

אלכסיס סאנצ'ס (ברצלונה), אסטבן פארדס (קולו קולו), אדוארדו ורגאס (ולנסיה), גוסטבו קנאלס (אוניון אספנולה), ז'אן בוסז'ור (וויגאן), מאוריסיו פיניה (קליארי), פביאן אוריאנה (סלטה ויגו).

דבר המומחים: צ'ילה עומדת להיות הפתעת הבית אם לא הטורניר. מזג האוויר הביתי בתוספת ניצחון על הולנד הפצועה ותיקו טקטי מול ספרד עשוי לשלוח אותה לשלב הבא מול המארחת ברזיל. זכרו מה אמרנו: ברזיל וצ'ילה - צ'ילה.