בנימין נתניהו בישיבת הממשלה
בנימין נתניהו בישיבת הממשלהצילום: פלאש 90

בישיבת הממשלה שתתקיים היום (ראשון) צפוי אישורה של הצעת 'חוק המחבלים', החוק שמאפשר לבית המשפט לקבוע בהכרעת דינו של מחבל כי נשיא המדינה לא יוכל לחון אותו.

הצעת החוק שאותה יזמה חברת הכנסת איילת שקד, יו"ר סיעת הבית היהודי, תחול על רוצחים שיידונו למאסר עולם ויוגדרו כ'רוצחים קשים', בין אם מדובר ביהודים ובין אם מדובר בערבים.

יעדו העיקרי של החוק הוא בלימת אפשרות של עסקאות עתידיות לשחרור מחבלים כמחווה או כחלק ממו"מ מדיני.

נזכיר כי לפני חודשים אחדים הגיש שר המדע, יעקב פרי, ערר על הצעת החוק כאשר טען שמדובר בחוק שמונע מהממשלה חופש פעולה מדיני ומנע ממנה אפשרות להנהגה.

על אף הערר הגיעו שרי הבית היהודי ושרי יש עתיד להסכמה הדדית להעברת החקיקה. השר נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, מגדיר את הצעת החוק כ"התשובה שלנו לממשלת אחדות הטרור של פת"ח וחמאס".

בנט הזכיר את התדרדרות העמידה הישראלית במו"מ מול אנשי הרש"פ כאשר בעבר לא הסכימה ממשלת ישראל לשחרר מחבלים בכל מחיר, לאחר מכן הסכימה לשחרור במחיר נמוך שהלך ותפח עד לעסקת שליט שבה שוחררו כאלף מחבלים תמורת חייל אחד ובהמשך שוחררו מחבלים תמורת עצם קיומו של מו"מ מבלי שישראל תקבל עבור המשוחררים דבר. "הפכנו למדינה שמשחררת רוצחים טרוריסטים כבשגרה", דברי בנט.

"נוצר מצב שלאחר עשרות שנים בהן היינו מהמובילים בעולם במלחמה בטרור, הפכנו למדינה שמשחררת רוצחים טרוריסטים כבשגרה. לא אסכים לכך שישראל תהיה המדינה היחידה בעולם שמשחררת את רוצחי אזרחיה. דם יהודי הפך להיות המצרך הזול ביותר במזרח התיכון. האם מישהו מאיתנו מדמיין את רוסיה משחררת רוצחי רוסים או את ארצות הברית משחרת רוצחי אמריקאים? רק ביום הזיכרון האחרון פגשתי בבית העלמין הצבאי את משפחתו של תומר חזן, שנרצח בשביל פיגוע מיקוח, בגלל שהאמינו שבזכותו ישחררו מחבלים, והדבר חיזק אותי להילחם כדי שיותר לא יהיו מקרים שכאלה".

"גם בשבוע שעבר בגליל עצר השב"כ מחבל אשר נכנס לבית כדי לבצע פיגוע מיקוח על שחרור אסירים. החוק שלנו יעביר מסר לאותם מחבלים בפונטציה: פשוט תשכחו משחרור. מי שרוצח יהודים צריך למות בכלא - והחוק שנעביר היום יביא לכך", חותם השר בנט.