הבולען שנפער בחצר קבר דוד
הבולען שנפער בחצר קבר דודנאמני קבר דוד

קבר דוד ממשיך לייצר כותרות, כך מסתבר, גם אחרי עזיבתו של האפיפיור את הארץ.

ביומן ערוץ 7 דיווח יעקב סביליה, איש ועד נאמני דוד, על תחושות סוערות בקרב המבקרים באתר קבר דוד. זאת בעקבות בולען שהולך ונפער בימים האחרונים בחצר מתחם הקבר.

סביליה מספר כי במקום שבו נהג לעמוד בתפילה הצדיק הירושלמי הרב אשר פרוינד זצ''ל, נקודה הממוקמת במרחק של כמה עשרות מטרים ממצבת הציון לדוד המלך, נפער הבולען. האירוע כולו החל בראש חודש סיוון כאשר במסגרת אחד הסיורים הרבים שהוא עורך במקום גילה כי בנקודה זו נפער בור בעומק של 40 ס"מ.

אתמול (ראשון) הפנה אחד המבקרים את תשומת ליבו לכך שהבור המדובר כבר הגיע לעומק של מטר וכשהגיע למקום הבוקר גילה שהבור נפער לעומק של כשלושה מטרים והאדמה הרכה שסביבו ממשיכה ככל הנראה להתפורר פנימה.

סביליה מציין כי הנקודה המדוברת היא המקום שעליו הצביע הרב פרוינד כמקום שבמעבה האדמה נמצא בו ההיכל המפואר של קברי מלכי בית דוד. זהו לדבריו המקום שעליו העיד המהר''ם חאגיז זצ''ל שהוא מקום קברי דוד.

בדבריו מציין סביליה כי המשטרה מודעת לקיומו של הבולען ההולך ונפער והיא כבר כיסתה את הבור בלוח עץ על מנת למנוע נפילה של מישהו לתוכו.

בהמשך הדברים הוסיף וציין כי מהנדס העיר לפני כמאה וחמישים שנה, מהרטו פירוטי, איתר במרחק של צעדים אחדים מהמקום מערה ובה שני שערי אבן גדולים ומדרגות המובילות לאולם גדול שגודלו 150 מטרים על 125 מטרים. תגליתו זו של המהנדס פירוטי שהובאה בספרו 'ירושלים נחפרת' תוך קביעה שכאן מקום קבורתם של מלכי בית דוד, פורסמה לפני כשנה על ידי הארכיאולוג של מחוז ירושלים, עמית ראם.

סביליה מדגיש כי איש אינו חופר במקום ואף על פי כן האדמה חופרת את עצמה ומעמקיה הולכים ונחשפים.

לדבריו בשנים האחרונות חלה תפנית עצומה בהיקף המבקרים במקום. אם לפני ארבע שנים כשהחל את פעילותו במקום הוא "ספר זבובים" כלשונו ובמקום לא היו לא יהודים ולא גויים הרי שבשנת תשע"ב היו במהלך ימי ההגבלה ועד חג השבועות ארבעים אלף איש שהגיעו למקום ובשנה שעברה כבר הגיעו מאה אלף איש.

סביליה מציע לבאים בשנה זו להצטייד בספרי תהילים שכן גם הכמות הקיימת במקום לא צפויה להספיק לכולם. כמו כן הוא מציע להביא מים על אף שהמקום יצויד בשתייה לנוחות המבקרים כמו גם סככה להגנה מהשמש ותאורה לשעות הלילה.

לקראת תום השיחה עמו נשאל סביליה אם מישהו מתכנן כניסה אל תוך המערה ההולכת ונפערת בימים אלה במקום. לדבריו הוא שב וטוען בפני המבקרים שמבקשים ממנו להיכנס אל מעבה האדמה במנהרות הקיימות כי אין לדחוק את הקץ וכי הדברים ילכו ויתגלו בעיתם ובזמנם כפי שלהערכתו הולך ומתרחש לנגד עינינו כעת.