וורצמן בגוש עציון
וורצמן בגוש עציוןגרשון אלינסון, פלאש 90

סגן שר החינוך אבי וורצמן (הבית היהודי) קורא היום (שלישי) לממשלה להחיל ריבונות ישראלית בגוש עציון ולהודיע לעולם על רשימת הגושים הבאים שיסופחו.

"הפלסטינים פעלו באופן חד צדדי והפרו את כל ההסכמים: הלכו לאו״ם, התחברו עם חמאס והקימו ממשלת מחבלים", אמר וורצמן והדגיש כי "די להסתכל באמנת החמאס כדי להבין את מהותה של הממשלה הזו - להשמיד את ישראל".

סגן שר החינוך הוסיף כי ארצות הברית אכזבה את ישראל כשהודיעה על הכרה בממשלת פתח-חמאס. ''היא נותנת לגיטימציה כנגד כל המחויבויות שלה והמוסר הבסיסי המצופה ממנה לממשלת מרצחים בה יושב ארגון טרור", טען.

"כנגד מעשים אלה מדינת ישראל לא יכולה עוד לשתוק. שתקנו די. הגיע זמן ריבונות", הדגיש וורצמן ואמר כי כנגד כל מעשה חד צדדי של הפלסטינים, על ישראל לנקוט פעולה חד צדדית. "אני מצטרף לקריאתו של ראש מפלגתי ושל רבים מהמחנה הלאומי לסיפוח מיידי של גוש עציון שנמצא בקונצזנוס מלא".

סגן השר וורצמן הזכיר כי "אם היינו חוששים ב48' לא הייתה לנו מדינה. אם היינו חוששים ב48' ספק אם היינו. כיום אף אחד לא מדבר על רמת הגולן וגם אז כל העולם היה נגדנו, גם אז הוחרמנו ואוימנו על-ידי ידידות גדולות וחשובות".

לצד החלת ריבונות ישראלית בגוש עציון, וורצמן קורא להכין כעת את רשימת גוש התיישבות שיסופחו ולפרסמה לעולם. "על כל צעד לא מוסכם שלהם ניתן מיד תגובה ציונית הולמת שלנו וסיפוח הגוש הבא. עד שבעזרת ה' נשלים את ריבונותנו על כל שטחי C", אמר.

מנגד, ח"כ עיסוואי פריג' (מרצ) תקף מוקדם יותר את החלטת הממשלה להחרים את ממשלת פתח-חמאס. "אתמול הושבעה ממשלת האחדות הפלסטינית, העולם בירך, האמריקאים הודיעו כי ישתפו איתה פעולה ומה עשתה ממשלת ישראל בתגובה? מצד אחד דרשה תיאום ביטחוני ומצד שני הקימה צוות ברשות שר הביטחון שייבחן את סיפוח גושי ההתיישבות.

"זו ההדדיות של נתניהו - תנו תיאום ביטחוני, קבלו סיפוח", אמר פריג' והוסיף כי "הפלסטינים מציגים פיוס וממשלת ישראל עימות. הבעיה היא מזמן כבר לא ליברמן או בנט כי אם שרי הממשלה כולם שמרכיבים יחדיו את הממשלה הכי קיצונית ומסוכנת שהיתה כאן".