אהרון קנובלוך עם הרב דרוקמן
אהרון קנובלוך עם הרב דרוקמןצילום: דניאל וצלר

כשנודע לאהרון קנובלוך ובני משפחתו כי הוא חולה במחלת הALS הוא החליט להקדיש את חייו להכנה לקראת העולם הבא.

אהרון שכל גופו משותק מלבד ראשו, מקדיש את עיתותיו, לצד התמודדותו עם המחלה, ללימוד תורה בהתמדה ובקביעות. בין השאר לקח על עצמו אברהם לתמוך בהוצאת ספרו החדש של הרב דרוקמן שהוא השלישי והאחרון בסדרת "לזמן הזה" על חודשי ומועדי השנה.

הכרך האחרון עוסק בחודשים חשון- אדר, בחגים ובמועדים החלים בהם והוא משלים את הכרכים הקודמים שעוסקים בשאר החודשים. הספרים יוצאים בהוצאת המכון התורני אור עציון, בעריכת עומר פדור, אברך בישיבה, והם בנויים ממאמרים שנערכו משיעוריו של הרב בישיבה במשך עשרות שנים.

במאמרים מבאר הרב את עניינם המיוחד של החודשים, החגים והמועדים בהתאמה למציאות דורנו ודרך העיניים של מי שזכה וראה בתקומת עם ישראל לאחר שנות הגלות הקשה. סדרת הספרים פופולרית מאוד ורבים נהנים ומחכימים מהמאמרים ומההסתכלות הייחודית של הרב דרוקמן משנותיו הרבות בראשות הישיבה באור עציון, מתפקידיו הציבוריים והחינוכיים הרבים והמגוונים.

השבוע נערך אירוע השקה לספר בבית הכנסת 'ישראל הצעיר' בשכונת נוה עליזה בגינות שומרון. באירוע מרגש ומיוחד שהפיקה משפחת קנובלוך לרפואתו ולכבודו של אביהם אהרון. בערב דיבר הרב דרוקמן על האמונה והגאולה וביאר את המילים "היינו כחולמים" בתהילים. הרב דרוקמן אמר שישנם אנשים שהמציאות המופלאה של הגאולה נמצאת מול עיניהם, אך הם כמו תלמיד חולמני בשיעור - לא מחוברים אליה ולא מצליחים לראות אותה אפילו כשעיניהם פקוחות. הרב שיבח את אהרון שלמרות מצבו הרפואי הוא מביט נכוחה במציאות ומצליח לפעול בה ולשנות אותה בניגוד לטבע ולתחזיות הרופאים.