מזהיר. סטיבן הרפר
מזהיר. סטיבן הרפרפלאש 90

ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר, הקדיש את עיקר נאומו בטורונטו כדי להזהיר מפני הסכנה הגלומה במדיניות ההתפשטות של רוסיה תחת שלטונו של פוטין.

הרפר כינה את הקומוניזם "אידאולוגיה ארסית" שזרעה הרס וחורבן ברחבי העולם במהלך המאה ה-20, והזכיר כי באותה תקופה קנדה נאבקה באנטישמיות הקומוניסטית ושימשה מקום מבטחים לאלה שנמלטו משלטון הדיכוי הקומוניסטי, וסיפקה להם ביטחון, חירות, הזדמנות ותקווה.

בהתייחסו למצב כיום, הזהיר הרפר כי ההתפתחויות באוקראינה מסוכנות ועלולות להיות להן השלכות בכל העולם. לדבריו, הגישה המילטריסטית של פוטין אינה מתוחמת רק לאוקראינה, אלא היא מאיימת על הביטחון של בנות הברית של קנדה במזרח אירופה ועל היציבות הגלובלית.

"איני יכול לצפות מה יקרה בחודשים הקרובים באירופה ובקנדה" אמר הרפר בהדגישו, כי קנדה תוסיף תמיד לתמוך בחירות ובדמוקרטיה לכולם והיא תפסיק לעמוד לימינה של אוקראינה.

בהקשר זה, הוא מנה את האויבים המרים של המאה הקודמת, ובהם המיליטריזם, הפשיזם והקומוניזם שהחשיכו את החירות, הדמוקרטיה והצדק. הוא ציין, כי לנאציזם למרקסיזם - לנינזים והיום לטרור מטרה משותפת אחת הויא להביא להרס וחורבן של החירות האנושית.

הרפר הביע חשש עמוק שהדור הצעיר בקנדה לא יפנים את לקחי ההיסטוריה, יעדיף להתאהב בנוחות של החיים המודרניים וישכח, כי החירות, השלום והביטחון מהם הוא נהנה היום הם פועל יוצא של הנכונות של הצעירים במאה הקודמת להקריב את חייהם וכי אין מדובר בדבר המובן מאליו. הוא הדגיש, כי חשוב ללמד את הדור הצעיר שאידאולוגיות המבטיחות אוטופיה מובילות בסופו של דבר לגהינום עלי אדמה.