אוהדי האדומים.
אוהדי האדומים.צילום: פלאש 90

משתלם להתפרע. בית משפט השלום בתל אביב קבע היום פסק דין תקדימי ומיוחד במינו: אוהד שרכש מנוי שנתי למשחקי קבוצתו, אך קבוצתו לא שיחקה את כל משחקיה העונה במגרש הביתי יפוצה כלכלית על ידי קבוצתו.

הקבוצה נמנעה מלשחק את משחקיה בשל עונש רדיוס שחל עליה מפאת התנהגות האוהדים שלה עצמה. כעת היא גם תצטרך להחזיר להם את כספם.

המקרה המדובר הוא מעונת המשחקים בליגת העל שבכדורגל לשנת 2011/12. בחודש מרץ של אותה העונה, נפגשה הקבוצה האדומה של תל אביב למשחק דרבי סוער וטעון מול מכבי תל אביב. משחק שלימים נקרא: "דרבי המקלות". משחק הדרבי הטעון כלל התפרעות ביציעים והשלכת חפצים לתוך תחומי המגרש. בעקבות התנהגות זו של האוהדים, הוטל על קבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב עונש רדיוס של שלושה משחקים.

כתב התביעה כלל 8,500 אוהדים שדורשים לקבל את ההחזר היחסי בשל שלושת המשחקים שנאסרה עליהם הכניסה והנוכחות אליהם. זאת למרות ששלושת משחקים אלו הופיעו במנוי של אותם האוהדים. לאחר דיון ממושך ושנתיים אחרי הגשת כתב התביעה, החליטה היום (ראשון) השופטת ריבה ניב בפסק דין תקדימי כי על המועדון האדום לשלם לאוהדים הפגועים. סך כל התשלום: מיליון ושמונה מאות אלף שקלים.

פסיקה זו של השופטת ניב, עשויה להביא להתנהלות בזויה של האוהדים הרבים בספורט. הרי פסיקה זו נותנת לאוהדים לגיטמציה להתפרעות במשחקים ולהסרת האחריות מהם. 

עכשיו השאלה היא מי ישלם לאוהדים האדומים - הבעלים כיום חיים רמון או אולי אלי טביב, מי שהיה הבעלים באותה העונה?