החשוד בבית המשפט
החשוד בבית המשפטחננו

שופט בית משפט המחוזי בירושלים, ארנון דראל, שיחרר היום (שני) למעצר בית את אחד הנאשמים בפעילות "תג מחיר" בישוב הערבי אבו גוש

לבקשת הפרקליטות ניתן עיכוב ביצוע לשחרור עד מחר בבוקר, זאת לצורך בחינת הגשת הערר שהגישה המדינה על שחרורו של הצעיר.

מדובר בתושב יצהר אשר שנעצר לפני שבוע וחצי ושוחרר ביום חמישי האחרון. ערעור המשטרה לבית המשפט המחוזי נגד השחרור נדחה והשופטת ורדה פלאוט מבית המשפט המחוזי מרכז חיזקה את קביעת שופטי השלום בפתח תקוה כי הראיות שהוצגו נגדו קלושות ואינן מצדיקות את המשך מעצרו.

אתמול בשעות אחר הצהריים זומן לפתע הצעיר המשוחרר לחקירה בימ"ר ירושלים ולאחריה הודיעה המשטרה כי עצרה אותו וכי יוגש נגדו כתב אישום. הבוקר הובא הצעיר לבית המשפט המחוזי בירושלים, שם הוגש נגדו כתב אישום בגין ניקוב צמיגים וריסוס כתובות באבו גוש לפני כשנה.

עו"ד דוד הלוי אשר מייצג את הצעיר מטעם ארגון חוננו, הופתע לשמוע כי מרשו כלל לא שוחרר אלא עצור בירושלים ומיהר לפנות לשופט בית המשפט המחוזי בבירה, ארנון דראל שהורה לשחרר כאמור את הצעיר תוך שהוא מותח ביקורת על המשטרה.

"המסקנה אליה הגעתי היא כי אין התפתחות חקירתית כזו שהצדיקה את מעצרו המיידי של המשיב", כתב השופט דראל בהחלטתו והביע מורת רוח מ"הצעד החד צדדי שננקט למרות החלטות בתי המשפט השלום והמחוזי להורות על שחרורו של המשיב", לשון השופט.

עו"ד הלוי אמר אחר הצהריים כי "מדובר במעצר שערורייתי של מרשי ששוחרר בהחלטות של בתי המשפט שקבעו כי חומר הראיות אינו מצדיק את מעצרו. הניסיון של התביעה להביא באופן מלאכותי למעצר מחדש של מרשי הוא ניסיון מקומם וחמור. אני שמח שבית המחוזי ביקר מהלך פסול זה והורה על שחרורו של מרשי באופן שמדבר בעד עצמו".

מארגון חוננו נמסר כי "כתב האישום שהוגש אתמול, היה מתיחת חבל הראיות עד הקצה. במעצר וכתב האישום השערורייתי היום החבל נקרע. המשטרה, השב"כ והפרקליטות מותחים כאן את ספר החוקים עד אחרי הקצה וזאת רק כלפי בחורים ונערים יהודים. אם כך היו נוהגים כלפי אוכלוסיות אחרות במדינה, לא היה טרור במדינת ישראל ויהודים היו יכולים לשבת בה לבטח".