טקס ההתייחדות, אמש
טקס ההתייחדות, אמשדובר צה''ל

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבת הנח"ל, נערך אמש (ב'), באתר ההנצחה בפרדס חנה.

הטקס התקיים במעמד שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרמטכ''ל רא"ל בני גנץ, מפקד פיקוד המרכז אלוף ניצן אלון ומפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה אורי גורדין.

 מאז הקמתה לפני 32 שנים, לקחה החטיבה חלק משמעותי בכלל מלחמות ישראל, בהגנה על עורף ישראל ובשמירה על ביטחון האזרחים, תוך סיכול פעולות טרור באופן יום יומי.

מקום המדינה ועד היום, שכל פיקוד הנח"ל, שלימים הפך לחטיבת הנח"ל, 729 חללים אשר מסרו נפשם תוך הגנה על גבולות המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה בכל מלחמות ישראל ובמבצעים השונים. חטיבת הנח"ל ממשיכה לשמור על הקשר הרציף עם המשפחות השכולות ומורשת הקרב בקרב הלוחמים.

"אני יודע כי אין בכוחן של מילים להביא מזור לכאבכם, וכי הזמן החולף אינו מקהה את תחושת האובדן", אמר בטקס הרמטכ"ל. "אך עם זאת, זכרו כי אינכם לבד- מפקדי צה"ל וחייליו מחבקים אתכם ומאמצים אתכם אל ליבנו".

מפקד החטיבה, אל"ם אורי גורדין, אמר כי "גם היום, כבכל הימים מאז היווסדה, עומדת מדינת ישראל בפני אתגרים ביטחוניים, מאיימים ומשמעותיים, וגם היום צבא ההגנה לישראל, ובתוך כך חיילי ומפקדי חטיבת הנח"ל, עומדים בפרץ ומבצעים את משימות הביטחון. היום ביהודה ושומרון, בעוד מספר חודשים ברצועת עזה, ובטווח- נתאמן ונכין את הכוחות ליום פקודה".