המונדיאל בפתח ומרבית האנשים בעולם מסיימים את ההכנות האחרונות שלהם לחודש הקרוב.

אז אחרי שהצטיידתם במסכי פלזמה, כיבוד קל, חברים ואווירה טובה - עדיין יש משהו שחסר ויכול בקלות להשלים את החגיגה. הסמארטפון. המכשיר החכם שהולך איתנו בכיס לכל מקום וכולל בתוכו עולם של אפשרויות בלתי מוגבלות, ישלים לכולנו את חגיגת המונדיאל בחודש הקרוב. הרי המכשיר החכם גם ככה הולך איתנו תמיד - לפחות בואו ננצל את מה שהוא מציע לנו.

עשרות אפליקציות, משחקים ותוכנות הומצאו בעת האחרונה לכבוד המונדיאל שבברזיל. אנחנו מצאנו להביא לכם את ארבעת הגדולים, אלה שאחרי שתשתמשו בהם לא תבינו איך הייתם יכולים בלעדיהם.

4. HearMeOut: הרשת החברתית החדשה שתעזור לכם להנציח את רגעי המונדיאל הבלתי נשכחים.  

קצת רקע: על פי המחקרים האחרונים שהתבססו בעיקר על המונדיאל האחרון בשנת 2010 - צפו לא מעט נשים במשחקי גביע העולם לכדורגל. אבל בכל זאת, אחוזי הצפיה המירביים היו של גברים. אם פעם נקלעתם למשחק ראיתם שהגברים חיים את המשחק כאילו הם המאמנים, עם צעקות כמו: "תמסור לו", "איזה גול" ועוד הוראות כאלה ואחרות. פה בדיוק נכנסת לתמונה הרשת החברתית החדשה - במקום לכתוב סטטוס כמו: "רונאלדו אתה לא יודע לשחק", משתמשי הרשת החברתית החדשה יכולים להקליט את הסטטוס. ההקלטה נמשכת עד 42 שניות ומאפשרת לצופי המונדיאל להעלות קטעי אודיו קוליים תוך כדי המשחק. רק תחשבו איזה עוצמה יש להקלטת צרחה בזמן גול במקום לכתוב "איזה גול"!

כמובן שאפשר להעלות את הפוסט הקולי לפייסבוק ולטוויטר ואפילו לקבל תגובות ממשתמשים אחרים.

3. כמובן שאי אפשר להיעלם מהבית באופן רציף במשך חודש שלם. אשתך צריכה עזרה, הילדים צריכים מקלחות וכבר אין אוכל במקרר - זה הזמן לעזור קצת ולהתנתק מהמחשב ומהטלוויזיה. מרוב מטלות והצורך בעזרה שכחת בדיוק שיש משחק? האפליקציה הבאה, סטארט אפ ישראלי, עושה בדיוק את הפעולה המתבקשת - מזכירה לך את זמן המשחק.

הסטארט אפ הישראלי iNeverMiss מאפשר הורדה של לוחות שנה המסתנכרנים עם המחשב או הסמארטפון שלכם לפי לוח השנה שבו אתם משתמשים. לחיצה על הקישור הזה תאפשר לכם לבחור קבוצה ולקבל התראות על זמני המשחקים שלה ישירות ליומן שלכם בגוגל.

2. אם גם אתם חיכיתם ארבע שנים לטורניר הזה, בדיוק כמו השחקנים הגדולים בעולם, וחסכתם בינתיים כסף רב בכדי לראות מקרוב את הנבחרת האהובה עליכם, האפליקציה הבאה בדיוק בשבילכם. הטורניר השנה יתפרס על רחבי המדינה כולה והמשחקים יתקיימו במרחקים גדולים זה מזה. בשביל להתגבר על קושי זה החליטו מנהלי אפליקציית תכנון הנסיעה הישראלית Moovit, להוציא גרסה חדשה. החל מיום חמישי הקרוב יוכלו אלפי האוהדים הישראלים שיגיעו למונדיאל להתמצא בקלות בדרך לאצטדיונים - והכל בעברית. 

אל האפליקציה הוזנו שמות האצטדיונים במונדיאל כולל הוראות הגעה מבוססות מיקום אל האצטדיון הקרוב אליכם. האפליקציה כוללת שירות התראות תזכורת למשחקים ותכנים נוספים כמו תוצאות בזמן אמת. 

דומה לתוכנת הניווט המפורסמת "WAZE", האפליקציה מתעדכנת בזמן אמת בכל הקשור לפקקים עומסים וצרות אחרות וזמינה בכל הערים שבהם משוחק המונדיאל. השירות כולל חיפוש מסלולים ומיקום תחנות אוטובוסים/רכבות/רכבת קלה ורכבות תחתיות. זמני הגעתם לתחנה וזמני הגעת הנוסע ליעד, גם אפשרות של ניווט רגלי יש באפליקציה.

אפילקציה נוספת שחשוב שתהיה לאלה הנמצאים במדינת הכדורגל היא אפליקציית התרגום - Speak & Translate. אמנם האפליקציה עולה כסף (2 דולר), אבל בהתחשב בכך שכבר הוצאתם כסף רב על המונדיאל, מה זה שני דולר בשבילכם? 

האפליקציה מאפשרת עבור אלה הנמצאים בברזיל לימוד מהיר של שפת המקום. עיקר ייחודה של האפליקציה הוא האפשרות להקליט משפט בעברית ובתוך שניות לקבל את התרגום של המשפט בשפת המקום - פורטוגזית.

1. האפליקציה שחשוב מאוד שתהיה לכל אחד ואחד היא האפליקציה הרשמית של פיפ"א למונדיאל. האפליקציה משמשת כערוץ ספורט שלם בתוך המכשיר ומכילה נתונים על כל השחקנים והמאמנים, עדכונים חיים ממשחקים, סטטיסטיקות, פרשנויות, סקירת אצטדיונים וערים בברזיל ועוד. השוס של האפליקציה היא האפשרות להצביע עבור איש המשחק. 

אז קדימה רוצו להצטייד, נשארו רק יומיים לפתיחה.